Летището предоставя една приятна възможност, като повечето съвременни летища, а именно наличието на тераса за наблюдение на определена част от трафика на самолетите към дадена писта и част от летището. Основната функционираща такава, се намира върху покрива на Терминал В, в зала Чек-ин 2.
Другата такава тераса е разположена върху покрива на Терминал Е, но до там достъпът е малко по-различен.
Накратко:
Летях с полет на SWISS, изпълняван от Helvetic от София до Цюрих и обратно. Двата полета се изпълняваха от Фоккер 100, с конфигурация 2+3, за съжаление не беше швейцарски Байчо.
Как е организиран салона на Фоккера на Helvetic:
- бизнес-класата не е постоянно, а се определя от две табелки на седалката, в зависимост от пасажерите, на отиване - имаше резервирани 2 реда за бизнес-пътници, на връщане имаше резервирани 4 реда за бизнеспътници
- когато кацнете в Цюрих, и сте от бизнес-салона, тогава ви взема специален микробус, ако сте на стоянка
- и в двата случая бяхме на стоянка в Цюрих, а в София на ръкав
- няма завеси, които да отделят бизнеса от икономичната класа, разстоянието и комфорта на седалките е еднакъв за целия самолет
- лег-руумът е отличен, повече от достатъчен, седалките са изключително комфортни, като цяло - достатъчно пространство и много меки и удобни кресла, истинско удоволствие
- пробвах и аварийните изходи на връщане, те имат един минус, въпреки огромният лег-руум, седалките са тесни, заради неподвижните подлакътници, в които е вложена масичката, и имате ограничено пространство за движение, което е леко неприятно
- АК предлага кетъринг - за икономичната класа - стандартен малък сандвич или със сирене и краставица, или със сос и месо, като месния сандвич беше достатъчно вкусен, напитка по избор, а накрая минават и раздават по един малък шоколад с благодарност от Суисс за избора
- т.к. АК наскоро въведе правилото за ръчен багаж само в цената на билета, голяма част от пасажерите носеха куфари до 10 кг, които ги оставиха на количка до самолета и ги натовариха там, останалите, които имахме вкл. багаж в цената, поради ранното закупуване на билетите - директно оставихме на чек-ина багажите си
- въвели са селф-чекин машини с етикеция - взимаш и всичко правиш сам, накрая оставях само багажа
- когато купувахме билетите, бяха по 200 лв София - Цюрих, а сега гледам че ги продават на около 400 лв, а България Ер, се опитват да подбиват цената, въпреки това, който има възможност - да предпочете Суисс, т.к. комфорта на самолетите им е в пъти по-добър от летящите пейки на България Ер
Летище Цюрих:
- минималното време за трансфер е 50 минути между гейтовете
- има много пушилни
- цени нормални, примерно едно кафе е 4.40 франка
- малко е хаотично ако пристигате с влак, т.к. изкачвате няколко нива, и губите време докато стигнете до това, което ви трябва
- в цялото летище, Safe Bag имаше само в Чек-ин 2 салон, което е пълна глупост, просто няма къде да си опаковаш гаранционно багажа, та трябваше да вървим доста, и да направим няколок изкачвания и слизания, за да опаковат куфарите, не мислех че швейцарците могат да допуснат такова недомислие и некомфорт, опаковането струва съотв. обикновено 20 франка, комфортното е 40 франка
- от и до летището има много начини да се стигне, най-лесно е с влак за 16 минути до и от Цюрих - 1-ва класа билет 10.80 франка, 2-ра класа билет 6.60 франка, с включен багаж, а има и трамвай номер 10, за около 2 франка, с пътуване до 50 минути от летището до Цюрих
- дютифрии е с двойни и тройни цени в сравнение с европейските летища
Сега за останалото - спотърстването - както писах, има налични Тераси за наблюдение, засега функционират тази на Терминал В и тази на Терминал Е
- Терасата на терминал В е до чекин-2, като се минава през коридор, излиза се в една остъклена градина с ресторант, в който се пуши, и в стръни е вратата към терасата
- за да излезете на терасата, трябва да си купите входен билет от 5 франка за възрастен, като предлагат и абонаментни карти за месеца, а след това минавате пълна секюрити проверка, като оставяте багажа си, ако е голям навън, може да имате обикновена чанта
- след проверката вече сте на терасата, пушенето на терасата е забранено, има вендинг-машини с храни и напитки, има и специален кът направен за децата да играят
- терасата е огромна и обикаля покрива на терминал В, под който е разположен и терминал Д, основно се виждат европейски самолети, а едната част на терасата гледа директно към пистата, по която излитат големите самолети, вкл. А380
- другите две писти са отдалечени, е си виждат от терминал Е
- до терминал Е, се стига само от Терминал В, като доплащате още 8 Франка и шатъл ви откарва от едната тераса до другата, но в следобедните часове, не може да достигнете до другата тераса така свободно
- подобно на терасата на Схипхол, и тук хората идват на разходка, за да се любюват на самолетите, което не се наблюдава за съжаление в София, което е много тъжно
- на самата тераса им табла, указващи разписанието на излитащи и кацащи самолети
- има специална радиоуредба, по която слушате директно кулата
- има и няколко оптични бинокъла, с които наблюдавате по-отблизо самолета и получавате информация за него.
Eто фотоси:







