От няколко години обсъждахме тази идея за полет с хеликоптер, но пътуването до Ница и хотели и т.н. ставаше доста над бюджетните ми възможности, до момента в който баща ми не реши, че е крайно време да види Франция. Аз набързо спретнах 4 дневна програма включваща Монако, Ница и Париж.
Нямаше как да дойде в по-добър момент, защото се оказа, че освен всички останали екстри при едно пътуване - нова авиокомпания и ново летателно средство съвпадна и с ново летище да е под номер 100 в моята статистика. За кръщането по-късно.
Като цяло изполването на хеликоптери за редовни полети е голяма рядкост. До колкото съм запознат в Европа освен линията Монако-Ница има и полети между Талин-Хелзинки, а в Азия Хонг-Конг-Макао.

HELI AIR MONACO е основана 19 март 1976 г. и в момента разполага с 12 хеликоптера 6 от които EUROCOPTER AS350-B2 на какъвто и аз летях.
Дневните полети между летище Ница(NCE) и Монако(MCM) наброяват 50, а продължителността на полета е 6 минути. Полетните номера на HELI AIR MONACO започват с YO завършват с часа и минутите на излитане. Всички формалности на летището в Ница са сведени до минимум минава се през отделни места за проверка на пътниците и багажа. С такава честота на полетите необходимостта от бизнес салони, фаст тракове и подобни екстри отпада. Освен редовните полети предлагат и 15 мин. обиколка над Монако. Струва около 60 евро на човек стрига да сте 4ма. Това ми е в списъка със задачите ако попадна пак там с компания.
Ница терминал 1.






Хубави инструкции за безопасност.

В момента в който се отлепиш от земята и хеликоптера се издига вертикално няма нищо общо с полета със самолет.

Монако в цялата си прелест.



До след няколко часа.

Перфетното летище - малко без излишни формалности.

Пеш към специалното събитие.

В деня в който летях до Монако се оказа, че те празнуват кръщенето на прицеса Габриела и принц Жак.

В пред двореца имаше огромен екран на който предаваха пряко от катедралата.



Смяна на караула.

Цялото кралско войнство идва. Няма как да се радвам все пак това е монарх на който всички поданици са богати и щасливи.

Ето и една по професионална снимка на събитието. Принцеса Габриела и принц Жак.

Официалните гости на път за обяд в двореца. Аз по обективни причини реших да пропусна обяда по случай кръщенето...

...и продължих разходката из тази интересна държава

Чайката беше решила да покаже 2те си пилета. Е признавам си не се получи хубав кадър.

По това време Монако се готвеше и за друго грандиозно събитие - Формула 1.

Едно много известно казино.

Време е да си тръгвам и вижте само каква идилия цари около хелипорт Монако.

Не прилича много на типично летище.



Aко трябва да опиша хелипорт Монако с думи - Летище без излишни формалности.


Морето е изсветляло от сутринта


Пилота.

Ето това е място до прозореца с гледка.

Това наистина не го виждам всеки ден.

Чао Heli Аir Monaco. Благодаря, за тези нови емоции свъразни с летенето. Надявам се някой път пак да имам това удоволствие да летя с тях пак.

И така след 100 летища и след толкова много положителни емоции покрай хелипорт Монако(МСМ) спокойно, че това ми е любимото летище. Без излишни формалности, много полети и на пешеходно разстояние от центъра града. Да богатите наистина знаят как да живеят добре.
Другите летища, които са на върха на моята класация са:
Лондон сити (LCY) - Може би това, че е бизнес летище го прави пак удобно.
Цюрих (ZRH) - Ако можех всички трансфери щяха да са ми от там. Всичко практично красиво без излишен лукс и кич. Перфектна тераса.
Измир (ADB) - Истински шедьовър
Сабиха Гьончен Истанбул (SAW) - Ако всички лоу-кост летища бяха такива нямаше да стъпя на други

Хамбург (HAM) - Най-доброто летище в Германия и за разлика от прехвалените Франкфурт и Мюнхен това наистина е практично и удобно.
Копенхаген (CPH) - Веднага след ZRH за тези размери.
Любляна (LJU) - Малко модерно практично. Същото мога да кажа и за Рига(RIX)/
Пловдив (PDV) - Страхотен терминал и най-доброто летище в България.
Люксембург (LUX) - Още едно доказателство за това - каквато ти е държавата такова ти е летището.
Берн (BRN) - Семпло, но швейцарски фукнционално.
В дъното :
Париж Дегол (CDG) - абсолютна дупка гледайки Т2 на Ница и Т1 Париж разбирам, че са опитали на направят нещо различно, но уви това е не довело до нищо добро нито функционално.
Париж Орли (ОRY) - не е толкова зле колкото горното, но на гишетата за регистрация на полети до Лондон трябва да говорят английски, а не да трябва да се налага осталите пътници да превеждат.
P.S. Истината е, че няма летище до което не бих летял пак и пак.
