Стояне, аз съм без илюстрации, ще наблегна на красноречието
Приключих авио-годината тази седмица с Уизер

... та мога вече да се отчитам
Равносметката е впечатляваща и много приятна- девет дена във въздуха

Рекордна година. Никога в живота си не съм летял толкова (а едва ли ще се случи пак

).
62 полета. Посетени ПЕТ континента. За първи път стъпих в Северна Америка. Сега остана само Антарктида
За 2015 пролетени:
143.795 км
3.59 x обиколката на Земята
213:05 часа във въздуха (
8.9 дена; 1.3 седмици)
--------------------------------
Top FIVE Aircraft
# Model Amount
1 Airbus 320 23 ...
2 Embraer 190 5 FB,FB,FB,FB,KQ
3 Airbus 330-200 4 AZ,AZ,CA,CA
4 Airbus 321 4 IB,AF,LA,LA
5 Airbus 340-300 4 IB,IB,IB,AF
--------------------------------
Top FIVE Airlines
# Airline Amount
1 Alitalia 8
2 Wizz Air 6
3 Bulgaria Air 5
4 Iberia 5
5 Qatar Airways 5
--------------------------------
Total Airports 42
Total Airlines 22
Total Aircft type 17
Total Airplanes 57
Total Routes 57
Total Countries 24
--------------------------------
Тази година имах удоволствието да се кача за първи път на SAAB-340 и Jetstream-32; три нови модела Ербъс: Airbus A300, Airbus A310, Airbus A318 и три нови модела Боинг: 717, 757-300, 787-8. На Дриймлайнъра дори чукнах три полета с три различни авиокомпании, в три отделни пътувания- Kenya Airways, Qatar Airways, LAN.
Най-вълнуващи и интересни бяха полетите из Хондурас с сааба и джетстрийма, но запомнящи се (заради самолета, обстановката, обслужването и пътниците) бяха и полетите с А300 на Кувейт и 757-300 на Кондор (където бяхме всичко на всичко 15 пътника

)
--------------------------------
Нови авиокомпании 11:
Iberia, Tarom, Condor, Volotea, Aerolineas SOSA, Copa Airlines, Kenya Airways, Kuwait Airways, ZestAir Asia, Thomas Cook Airlines, Air China.
И тук първото място за най-интересно попадение държи Aerolineas SOSA и заради смешното име, и заради уникалните самолети и обстановката в тях, и заради четирите полета, които ще се помнят вечно

TGU-LCE-RTB-LCE-SAP. В джетстрийма седях на първата седалка, която спокойно може да се води джъмпсийт. Вторият пилот показва мерките за безопасност, после екипажа дружно се прекръства и ни подкарва над Карибско море. Всичко наоколо е истинска авиация- машината, екипажа, звуците, миризмите

И накрая пилотите, заинтригувани от бесния ентусиазъм на осмина много странни чужденци ни подканва да се съберем пред самолета за снимка
Air China... от Мадрид за Бразилия... и такова нещо има. MAD-SAO-MAD. Беше ми супер странно да летя с китайски самолет/екипаж/пътници от Испания за Ю.Америка. Авиокомпанията е много приятна. Колкото пъти поискахме допълнително храна- толкова пъти си я получихме. Самолетът доволно празен- имаше място за поразтягане на поне 2-3 седалки. За някои късметлии имаше и цели празни четворки.
Много интересни бяха и двата полета с Kuwait Airways/ Ербъс А300! FCO-CDG-FCO. Категорично странно е да се качиш на Рим в посока за Париж и да завариш кабината полупразна, а обитателите й да са зачаршафени в бяло дебелаци, заобиколени от поне 2-3 още по-стриктно зачаршафени дами. Разбира се кабинния екипаж моментално забелязва присъствието на външни елементи (в мое лице) и следват глезотии с хапването, приятна раздумка за фотография. А още по-забавно беше, когато ме видяха на следващия ден на обратния полет (последният редовен полет с А300 между дестинации в ЕС на Кувейтските авиолинии). Разбира се нямаше никакъв проблем да сменям няколко пъти седалката си из различните краища на салона, за да мога пълно да се насладя на този ветеран на широкофюзелажността
Няколко добри думи и за VOLOTEA. VRN-BRI Бе им простено, че анулираха полета и ни преместиха за ден по-рано. Нямаше да им бъде простено, ако не ме бяха извозили с Боинг 717

За късмет те само това си имат... все още!
Заради анулирания ни полет се поразмести програма за Италия, но спечелихме още един ден в Бари, който за невероятен късмет се падна баш Никулден с много интересни процесии по малките улички на стария град. Превърнахме дефекта в тотален ефект! Препоръчвам ви Бари и околностите (Алберобело, Лече, Монополи, Полиняно....). Вече е супер-изгодно да се иде до там с Уизер. На борда на Волотеа-та приятна, ведра обстановка заради екипажа. Няколко включвания от пилостката кабина (учИ се, Уизер!) с всякаква информация и включително с поздравления (и аплодисменти от цялата кабина...италианците обичат такива пиеси

) за предстоящата сватба на най-впечатляващата стюардеса на борда.
--------------------------------
Нови летища 23:
PTY- Panama, MGA- Managua, TGU- Tegusigalpa, LCE- La Ceiba, RTB- Roatan, SAP- San Pedro Sula, GUA- Guatemala, SAL-San Salvador, BLQ- Bologna, TNR- Antanarivo, NBO-Nairobi, MAN-Manchester, DUB- Dublin, EDI- Edinburgh, KEF- Keflavik, LGW- Gatwick, DXB- Dubai, REP- Siem Reap, MPH- Catlican/Boracay, KLO- Kalibo, BRI- Bari, SCL- Santiago de Chile, CJC- Calama.
Най-интересните от тях:
Тегусигалпа със зашеметяващи заходи, пистата от едната страна е вкопана в хълм, а от другата свършва в дере

... то и самия град си е тотално безумен.
Ла Сейба- летището е база на няколко малки хондураски авиокомпании. Типичните машинки за спота там са J32, L4T, BNI, SF3, АТ7. Излишно да казвам, че целия екшън се случва пред носа ти

Из околоностите на перона са разхвърляни разни загниващи Л410 и други перковати+ няколко 737-200.... красота!
Кефлавик- Icelandair и 757 са ми слабост (заедно и поотделно)... да ги наблюдавам на ята, и в естествената им среда, си беше оргазмено. За разкош по перона се разхождат разни Ил-76, А320 с български регистрации (WOW Air) и прекрасен червен Dash-8 на Greenlandair.
Антананариво- самото летище не е нищо извънредно, но е мечтания (поне за мен от години) Мадагаскар! Полетът Париж-Антананариво също е абсолютен празник за сетивата. За начало са Алпите с някои от най-зрелищните върхове. Следват Апенините (Неапол, Везувий), Крит, всички видове египетски пустини от север на юг+Асуан, река Нил, още пустини, но вече из Судан. Идва време за залеза, а той е истински африкански спектакъл. Около Екватора има малко подскачане и започва лавирането между грандиозните гръмотевични бури, които осветяват в призрачни цветове нощното небе. Снижаването към Антананариво беше върховно удоволствие. Лавирането между буреносните облаци с А340 беше истински балет. Всичко навън бе постоянно осветено от бурите, а самите светкавици можеше да се проследят във височина от земята, покрай нас и нагоре, нагоре към върховете на облаците... всичко това "на една ръка разстояние". Магическо, плашещо и много красиво.
--------------------------------
Разходите... изкарвам ги около 58 Евро на полет.
Но трябва да се отчете, че прилична част от тях са междуконтинентални, а гонитбата на 757/А300 си беше last-minute и там е просто нереално да се очакват цени по 20 Евро.