
От няколко месеца бившата авиокомпания Hapag-Lloyd е в процес на реорганизация. По примера на Condor, тя започна от чисто чартърна, да привлича все повече клиенти като ниско-тарифна. Причината е ясна: пазарът за ниско-тарифни полети е доста голям и всеки иска да привлече пътници от него на своя страна. Това е фактическата промяна, която води след себе си редица други новости: промяна на името от Hapag-Lloyd на Hapagfly, нова интернет-страница, нови униформи на салонния състав и т.н.
Маршрутът на моя полет беше Щутгарт (STR)– Лас Палмас (LPA) – Щутгарт.
За полета на отиване пристигнах на летище Щутгарт няколко часа по-рано, точно както се полага за човек-спотер.


В терминалите беше доста пълно: все пак това е времето на летните отпуски и това личеше както по облеклото на пътниците, така и по самолетите пред терминала: преобладаваха машини на Condor, Hapagfly, LTU, както и различни чуждестранни чартърни авиокомпании.
Полетът ми беше от новият Терминал 3, той е целият остъклен, което дава добри шансове на спотърите да се изявят (в Германия това занимание не се преследва от властите по никакъв начин

Дойде време да се качваме в самолета. Хубавото на Hapagfly е, че бордните карти имат места. Така че не се налада да се качвам първи, за да следна там, където искам. На гейта извикаха най-напред пътниците с места в задната част на самолета, след тях тези с места в средата и най-накрааи такива като мен, седящи отпред. При качването стюардесите предлагаха безплатни вестници и списания.
Заемайки своето място 04F забелязах първата приятна изнанада на борда: мястото между креслата беше достатъчно за дългите ми крака. И това се оказа важно за този, продължил около 4,5 часа, полет.
Салона на този пълен догоре B737-800 беше изключително приветлив: чисто, подредено, приятно ухаещо на “ново”: все пак самолета е само на 5 години. Друго нещо, което правеше впечатление, бяха креслата марка "Recaro". Те бяха чувствително по-тънки от тези, които сме свикнали да виждаме: облегалките им отзад бяха някак си вдлъбнати в средата. Което естествено не беше за сметка на удобството при седене, но може би беше основна причина за усещането, че човек има повече място.
Стюардесите бяха усмихнати и доста добре изглеждащи. За това освен те самите, заслуга имаха и новите им униформи в цветовете светло- и тъмно-синьо и бежово: според мен изключително стилни.
Малко след като заехме местата си бяхме поздравени от капитана, Herr Hammerstein с “Добре дошли” на борда. От това обръщение научихме също, че първият пилот е жена, която също щяла да каже това-онова, по-нататък по време на полета.

Последва кратък поздрав и от главната стюардеса, след което дойде време за инструкциите за безопасност: пуснаха ни един филм (самолета беше съоръжен с видео-екрани), през което време машината стигна до предварителният старт на полоса 07 и спря там. Отново се обади капитана, съобщавайки ни, че трябва да изчакаме 2 кацащи самолета, преди да излетим. Обърнах глава надясно, откъдето видях последователно да кацат по един B737 на Lufthansa и hlx.
След като се изкачихме на предвиденият ешелон, стюардесата отново се обади, за да ни съобщи какво можем да очакваме от нея и колежките и по време на този полет: първо един тур с напитки, след това храна (2 менюта: вегетарианско и месно), продажба на парфюми и други уж безмитни стоки, и по-нататък още един тур напитки. Освен това имало възможност да си закупим разни неща от бордното меню, за което имало информация на брoшурите пред нас. Кратка справка показа, че и там има приятни изненади: различни алкохолни напитки (в стандартното меню единстеният предлаган алкохол е червено вино), както и разни шоколадчета тип "Mars"и “Bounty”.
Докато дойде време да сервират храната прегледах бордното им списание. От него научих, че авиокомпанията има точкова програма за тези, които летят често: нарича се bluemiles. Това, което най-много ми хареса е, че има възможност да ти начислят точките до 3 месеца след самият полет, което за мен беше добре дошло, тъй като аз все още нямах такава карта, а 6000 точки за двата полета далеч не бяха за изпускане.

Храната беше поредната приятна изненада на борда: 2 топли и изключително вкусни менуюта, от които аз избрах .
Летището на Лас Палмас е в източната част на острова, който има форма на почти правилен кръг.. Разполага с 2 успоредни полоси: . Поради преобладаващите севрни ветрове се използват предимно двете 03.
Захода за кацане в Лас Палмас беше построен така, че от моето място успях да видя целят остров: прелетяхне източно от него от север на юг, и след обръщане на 180° кацнахме по 03R, като самолета опря първо на дясната основна стойка, а след това и на лявата.
Бях решил да помоля капитана да направя една снимка на кокпита и затова изчаках всички пътници да слязат, за да нямат повод да ми откажат с аргумента, че “и някой друг може да иска”.


Терминала на летището изглеждаше доста широко скроен, включително помещенията за получаване на багаж. Интересното е, че всички табели бяха на три езика, ПЪРВИЯТ от които беше… немски.

---
За обратният полет автобусът ни закара на летището по-малко от 2 часа преди полета. Имайки опит от други летища в курортни райони, очаквах да е голяма блъсканица на гишетата за check-in. Бях много приятно изненадан: залата беше просторна и всичко изглеждаше подредено, нямаше навалица и check-in-а вървеше нормално.
Предадох си багажа и се наредих на опашката за контрол на пътниците. Както винаги нарочно оставих ключовете си в джоба: минах през портала, имах чувството, че нещо изпищя, но явно това не впечатли проверяващите, които ме пусна и така се озовах в “безмитната зона”.
Оказа се, че и на това летище спотинга не е престъпление:


След качването в самолета, отново B737-800 и отново пълен на 100% (този път имах място 22А и влязох с първата група), успях да заснема самолет наMyAir. Дали няма да ги видим и в България в скоро време...
Обратният полет премина подобно на първият: същото добро обслужване, усмихнати и спретнати стюардеси. Единствената ми забележка е към капитана, които на слизане от самолета ме пусна в кокпита, но се направи на интересен и изрично ми забрани да снимам.

На летището най-“интересното” беше самолета на Hemus Air, които по план излита за София в 13:50 h, а в 16:30 h беше още на стоянката в Щутгарт.

Равносметката ми от тези два полета с Hapagfly e изключително положителна. Ако трябва да синтезирам накратко би звучало така: Обслужване по-добро от премиерна авиокомпания на цени на ниско-тарифна такава.
