
Поредното служебно пътуване ни отведе до Прага, но ми се искаше да попътуваме и затова изнамерих следния маршрут за тази иначе кратка и не особено интересна дестинация:
LH1707 23JUN SOF-MUC 0710 0810
LH103 23JUN MUC-FRA 0900 1005
LH1396 23JUN FRA-PRG 1210 1310
Неделният ден започна рано - събуждане в 4:00 сутринта и такси до Т2. Дори и този ранен час се усещаше, че ще бъде горещ ден. В Т2 цареше доста голяма суматоха, имаше 4-5 полета за обработка, онлайн чекирането предния ден се оказа добра идея и така сравнително скоро бяхме пред секюрити проверката, където се беше формирала опашка от около 20-тина души. След успешното й преминаване бяхме на изход С1, където предната вечер беше акостирал D-AIZA - А320 на LH
Неделният ден мързеливо се събуждаше
Заедно с изгрева HA-LWG на WIZZ се изстреля към Дортмунд

Нашият полет също не закъсня
LH1707 23JUN SOF-MUC 0710 0810
LH1707
SOF-MUC
Airbus 320-214
Reg: D-AIZA
Seat: 14A
Любезно и много усмихнато момиче се появи на гейта и започна бординга
Традиционно ред 13 липсва
Последва pushback
All equipment removed !
Рулиране по Н и В
Излитане по 09, ляв завой и гледка към SOF отвисоко
Вкусен немски кроасан за закуска
Струва си да се отбележи, че междуредието в А320 и А321 е повече от прилично, няма никакъв дискомфорт дори и за по-високи хора, далеч по-добре е и от нискотарифна компания и от Bulgaria Air
Полетът премина безметежно като интересно беше, че във втората му половина имаше много високи облаци, на практика бяха на нашия ешелон и летяхме отвреме на време в тях. След час и половина започнахме снижаване
В Мюнхен неделната сутрин бе значително по-хладна и с доста облаци
Кацнахме меко и след кратко рулиране се заковахме на стоянка 210
Хубавото беше, че гейтът за следващия полет за FRA беше съвсем в съседство, така че след задължителната за non-Schengen полет паспортна проверка за нула време бяхме на старта на втория полет
LH103 23JUN MUC-FRA 0900 1005
LH103
MUC-FRA
Airbus 320-211
Reg: D-AIQM
Seat: 11A
До нас товареха D-AIRD - стандартен 321 с име Coburg

Pushback, рулиране и изненада - машината, с която бяхме дошли преди час D-AIZA вече тръгваше за втората си ротация за деня

Постепенно трафикът се засили
Number 1 for takeoff
Ние излязохме на 26R втори, а зад нас се формира опашка от излитащ трафик
Ускорихме и излетяхме неусетно, издигайки се бързо над голямото летище
Полетът беше много кратък и премина на нисък ешелон, над дебели бели облаци
След кратко снижение под нас изникна нов равнинен пейзаж
Немската пътна инфраструктура
..след което ето го и огромния хъб FRA, на който по едно и също време се случват много неща и от всички страни - 767 на DELTA чакаше за излитане по 25R
и неделната атмосфера погледната отвисоко
Финалният ни approach беше не много стабилен и като че с доста висока скорост, може би заради силния вятър. Приземихме се много твърдо и с много реверс и braking бързо напуснахме пистата
Рулирахме много дълго, а навсякъде около нас беше оживено
Откъм полетни дестинации и самолети не беше скучно

ETOPS сертифициран 777-200 на UNITED
Капитанът на този 777 правеше обиколка за check на самолета и нещо не му хареса на крилото, надойдоха цяла група сервизни техници и започнаха да дискутират
Оставих ги да се чудят и погледах останалия трафик, като за следващите 40 мин. видях почти всички възможни актуални wide body-та и всякакви други машини от всички краища на света - което си е и очарованието на FRA
Дойде време и за третия полет от дългия trip
LH1396 23JUN FRA-PRG 1210 1310
LH1396
FRA-PRG
Airbus 321-231
Reg: D-AISV
Seat: 8A
Дестинацията е натоварена, Прага е изключително популярна туристическа дестинация за туристи от Америка и Азия, които явно основно минават през FRA. Полетът се обслужваше от А321 и беше пълен до краен предел. Бордингът протече бавно, наложи се да изчакаме и да се свали багажа на пътници, които не се бяха появили
На стоянката до нас имаше 737-300, докато се усетим беше заминал и беше сменен от D-AIZU - sharklet 320
Доста неща едновременно се вършат тук

Pushback...
Pre-flight check
Преди нас се шмугна Dreamliner на Qatar
след нас се класира 767 на Condor
и последва дъъълго рулиране, по време на което видяхме още много големи и малки машини...
Накрая редицата стигна до RWY 18, където Dreamliner-ът ускори и грациозно излетя
RWY 25L също се ползваше с пълна сила
Зад нас number 2 и 3 за RWY 18 бяха Condor-а и Tunis
Ускорихме и се издигнахме с много остър climb rate. Полетът продължи пак над дебелите облаци. Тук се подкрепихме със странен вегетариански сандвич
След има няма 30-40 мин дойде време за снижаване и се гмурнахме в белите облаци
И ето ни над чешка земя
Меко кацане и рулиране по доста пустото летище
Единствено DELTA внасяше разнообразие в скучния следобед
И така, накрая след 4 часа във въздуха приключи нашето пътешествие
Надявам се да ви е харесал разказа и най-вече да сте почувствали част от атмосферата. Ако имате забележки и коментари по разказа - казвайте - все пак не съм професионалист (за съжаление)
