
Дойде време и аз да мина на следващото ниво от терминалните снимки снимани през прозорец. А и си е срам и позор 9 години да живея толкова близо до такова съкровище като Схипхол и никога да не отида да снимам като хората. Но чак тази година сколасах да се сдобия с техника, която мисля на този етап върши работа...т.е по-скоро моите способности я ограничават и ето първите ми опити за истински спотърски снимки.
Истински ще се радвам на всякакви коментари и особено критики. Още съм нов, няма никакво его да бъде засегнато, така че давайте с псувните смело. Особено за композицията и орязването на кадрите, защото чувствам че там ми е най-слабото място. Крайната цел е да успея да набутам някоя снимка в бгспоттърс. Ако има потенциални за сайта от пуснатите по-надолу ще се радвам да ми кажете кои са, да не засипвам скрийнърите с талаш - номерата преди снимката ги слагам с тая цел. Ако пък трябва да се работи още по тях пак кажете, със сигурност ще си правя още разходки до Схипхол и ако имам точните насоки ще ставам по-добър със всяко ходене. Дриймлайнера пристига в началото на декември тук, мисля че е перфектният обект за първа моя снимка в базата на сайта, ако тук пуснатите не стават

Извинявам се за тежките снимки, но исках качеството да е на 100% за да може по-правилно професионалистите да преценят. Тръпна от нетърпение за критика и коментари.
Първото ми ходене ентусиазма май беше повече от възможностите. Кофти фокус, а и маранята отнесе доста снимки, което май е основния проблем с първата по-долу. Процента на фира беше умопомрачителен, но поостанаха няколко кадъра, които по мое скромно мнение стават. За капак на всичко и основният гост на заниманието - А380 закъсняваше и трябваше да го пропусна. Локацията е Polderbaan, там може да си най-близко до самолетите и е една от двете писти(от общо 6), които са най-често в употреба.
1

2

3

4

5

По принцип с какво око се гледа на подобни изрязвания? В случая естествено не е някаква артистична хрумка, просто обектива ми беше много дълъг, и когато самолета е на пълна дължина до теб няма как да го хванеш целия

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Докато първото ходене беше за час-два, то за следващото отделих почти 6-7 часа. Като типичен холандец се яхнах на колелото и отпраших 70км към летището. Най-удобният транспорт е, ако решиш да сменяш точките за наблюдение, защото велоалеи има навсякъде, а и дистанциите са си прилични и при никакво положение не стават за ходене пеш. Мисля, че ми беше доста по-успешна сесия.
Това е заходът към Kaagbaan, снимката най-отгоре е също от там, да прецените как спрямо колите минават самолетите.
20

21

22

23

24

25

26

Отново се разминахме с А380, който беше насочен към другата активна за кацане писта, а не там където бях застанал аз. Но нищо, преместих се пак към познатата ми Polderbaan, която в момента се използваше за излитане за да го чакам там.
27

28

29

30

31

32

33

Такова изрязване ОК ли е?
34

35

36

37

Ето да видите какво е спотърското хоби в Холандия. Баби, дядовци и внуци - кой със телефон, кой със сапунерка просто се радват на самолетите. Няма специален списък и да те разпитват всеки път полицаи като се приближиш

38

39

40

41

42

43

44

45

46

Ето и какво е натоварването по Polderbaan в пиков час.
47

48

49

50

И най сетне черешката на тортата. Има няколко снимки, така и не съм сигурен коя ми е най-сполучливата, мисля, че всички са еднакви

51

52

53

54

55

56

Третата и последна за сега визита беше този уикенд. А380 го изпуснах, защото за пореден път трябваше да разчитам на други хора. Когато си идеш сам от начало до край си е най-добре

57

58

59

60

61

62

63

64

65

Еми това е за сега. С нетърпение очаквам коменарите кои кадри са се получили, кои не са се получили и какво трябва да се промени следващият път да станат
