Полетите бяха много спокойни и приятни. Мислех си, че в салона на Уиз ще стана на палачинка за 5 часа, но се оказа, че този проблем го нямаше. Иначе съм висок 1,76 и разбира се краката ми опирата в предната седалка, но не стигнах до там, че да се схвана. Даже на полета на връщане изобщо не съм си мърдал от седалката. Полетот на връщане беше със самолет с най-стария салон на Уиз и беше супер удобно.
По темата: Бях си заредил предварително картата на смартфона и с GPS-а се следях къде летя. Трасето е ясно: София - минаване северно от Свиленград - северно от Истанбул - почти над Анкара - прекосяване на Турция и навлизане директно в Ирак - прелитане над Багдад - Навлизане в Персийския залив - Заход и кацане на DWC. Затоварването на отиване беше на максимума майче, който е 160 места, а на връщане зърнах мониторите на служителите в Дубай и се оказа, че сме 119 пътници. Имаше страшно много хора с приорити, сигурно защото първите 2-3 реда бяха reserved seat, после от 2-3 ред до аварийните изходи (12 и 13 ред) бяха Xtra Space (Места, на които средната седалка е блокирана) и чак зад аварийните изходи бяхме ние. Пошегувахме се с пътниците, че Уизз са въвели бизнес класа отпред

Dubai Al Maktoum International Airport: Терминалът е доста просторен, но е на едно ниво и някак стои празен. Има горе/долу по 5-7 полета на ден, като предимно са на Уиз и по един на Катарците. Накараха ни да ни преиздадат бордните карти на чек-ина, не знам защо се наложи това, но го направихме. Интернета на летището е безплатен само за 30мин и не може да го лъжеш с различни мейли както е в Мюнхен. Дюти фритата са супер евтини (кутия цигари 1,60лв. например). Изходите бяха 12, ако не се лъжа и зоната на изходите също беше супер просторна и много добре направена. Няма ръкави както се вижда в Гугъл Мапс и въпреки, че самолетите спират доста близо до терминала и няма рульожка между терминала и самолета бординга става с автобуси. Имаше и доста лежанки на летището, от които се възползваха почти всички пътуващи.
Практически съвети: По отношение на визите, няма да споменавам нищо, защото вчера отпаднаха визите за Дубай окончателно до колкото знам. Иначе за трансфера нещата седят така. Има автобус от летището, който през деня се движи до третата метростанция (IBN Battuta), а през нощта, когато няма метро се движи някъде до по-навътре в Дубай. Автобусът обаче заминава само на кръгъл час. Хванах автобуса в 20:00, но шофьора не ме качи, защото трябваше предварително да си купя билет или карта от терминала. Няма никакъв шанс да си взема билет от автобуса. В крайна сметка хванахме такси. Такситата в Дубай са на фиксирана цена (държавни са) от 1,71 дирхама (~0,68лв.) на километър и първоначална такса: 20,00 дирхама ако тръгва от някое от летищата или 3,00 дирхама, ако НЕ тръгва от летище. В крайна сметка от DWC до хотела ми в Bur Dubai (70км.) платихме 130,00 дирхама (~52лв.).
Който ще лети до DWC По-добре да вземе такси. Автобусът пътува до IBN Battuta около 40~45 мин. и после с метрото до Bur Dubai е още някъде около час. Като цяло в Дубай транспортът не е много уреден. Евтино е (16,00 дирхама за карта за цял ден), но метрото има две линии, от които забележителностите са на поне още километър разстояние, някои на по доста километри, а автобусите не са много на често, пък и такситата са евтини, НО трябва да се има превид, че никак не е лесно понякога да си хванеш такси в Дубай. Има доста места, на които има направени "Taxi Queue". Пред Burj Al Arab чаках на опашка за такси около час и половина и когато дойде моят ред шофьора ми заяви "Аз отивам в Дейра, ти натам ли си?" съответно аз не бях към Дейра и той ми отказа да ме качи. Такситата с розов покрив са само за жени (от което моя спътник направи извод, че такситата с жълт покрив били за обратни

За посещение на Burj Khalifa трябва да се резервира онлайн най-добре (макар, че в сайта им пишеше, че резервацията става само на място, но едни хора ми казаха, че са резервирали онлайн), защото на място като отидох се оказа, че няма свободни часове за близките 7 дни напред и единствения шанс да вляза е да си купя VIP билет, който струва 400 dhs (166лв.), иначе цената е 50лв. при което те ти определят дата и час. Е, в крайна сметка не се качих.
За Burj Al Arab има варианти срещу 300-400лв да влезеш за 1 час да пиеш чай, но и това ми се стори скъпо и не го ползвах като услуга.
Горещо препоръчвам да се вземе Desert Safari, то беше най-интересния елемент от цялото ми пътуване.
И кратък разказ за преживяното, че май доста прекалих с писанията: Значи разгледахме основното. Халифа, Ал Араб, Дубай Мол (където е аквариума), Мол ъф Емирейтс (където е ски пистата), Палмата Джумейра с хотел Атландита и пропуснах да отида на Дубай Марина.
Като цяло не съм впечатлен от Дубай. Градът не е устроен по никакъв начин за пешеходци (и разбираемо - 0,60лв. бензин). Мащабите са огромни там и това, което на картата ми се вижда 5мин път, го вървях час и половина. То няма и много пешеходци де. Метрото е оскъдно и се движи на 5мин интервал и винаги е претъпкано. Градът няма сам по себе си обособен център. Центъра в момента се води така да го нарека двора на Dubai Mall, където е и Burj Khalifa. Ако не се посещават атракциите (ски пистата, ледена пързалка, аквариума, аквапарковете и други такива атракцони) почти няма какво да се гледа. Това, което много ми хареса е сафарито в Пустинята. То струваше 125 AED (~50лв.), което включваше pick up and drop off от хотела, сафари (екстремно) из дюните в пустината с Toyota Land Cruiser (на едната джипка километража показваше пробег 900км и беше още с цеофаните), 30секунди яздене на камила, каране на сноуборд по дюните (много бавно вървеше), правеха и някви татуйровки, вегетарианска вечеря + пилешко барбекю, шоу програма + кючек, газирани напитки и вода. Храната беше традиционна и беше вкусна. Предлагаха се срещу доплащане и наргилета, кокосови орехи също и всякакви алкохоли. Всичко това се намира в един камп насред пустинята.
Ако се сетя нещо друго интересно ще допълвам, а сега снимки:
Някъде над Ирак:

Залез над Саудитска Арабия:

Вече над Дубай:



В една от метростанциите:

Аквариумът в Дубай Мол:


Burj Khalifa - най-високата сграда в света:



Ето кой чисти фонтаните:


Мръсотията на Дубай:

С монорейла п изкуствения остров - The Palm Jumeirah:


Atlantis:


Търговският център вътре в Атлантида:


Burj Al Arab:




Jumeirah Beach Hotel:

Прочутите климатизирани спирки:

Mall of the Emirates:


И ски пистата вътре:




Ето как се работи в Дубай:

Гледка от хотелската стая:










Летището:



-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Пускам снимките от пустинята отделно. Ето го цялото Сафари:








