Копенхаген през Малмьо

Хайде и аз да се отбележа с един бърз трип до Копенхаген с Wizz Air през Малмьо
Всичко започна във "фаталният" петък 13ти с едно ранно ставане и бързо предвижване до летище София. Полета по разписание излиташе в 6 и 10, а в 5 без 15 вече бяхме пред терминал 1 и спокойничко пушихме по една цигара докато не се появи една служителка на летището за да ни предупреди, че на секюритито има доста голяма опашка и да побързаме малко. Наистина толкова оживен терминал 1 никога не го бях виждал с 4 полета в рамките на 30тина минути до Тел Авив, Малмьo, Бергамо и Лондон
Горе-долу бързо преминахме проверките и зачакахме бординга.
W6 4423 SOF-MMX 06:10-07:50 Airbus A320 WL
Бординга се проведе бързичко, а самолета беше почти изцяло пълен с не повече от 4/5 свободни седалки. Излитане по 09 и добра гледка над все още нощна София.
Леки признаци на изгрев
Над Балтийско море започнахме да снижаваме и кацнахме по писта 17. Вече на шведска земя.
Изненадващо за мен бяхме на ръкав.
Аутбординга и проверката минаха доста бързичко, а пред терминала ни чакаше автобус, които бяхме букнали още преди седмица. За двама човека ретърн цената е 400 крони или около 100 български лева и щеше да ни отведе до централната ж.п гара на Копенхаген. Пътуването е около един час и преминава по моста Йоресунд, който свързва Малмьо и Копенхаген. Моста е известен с това, че е най-дълият комбиниран (пътен и железопътен) мост в Европа с дължина около 8 км, и единствения мост, които свързва Скандинавия с континентална Европа. Слагам снимка от нета понеже не снимах.

След бързо прибиране и дрямка до следобяд
стана време за бърза следобедно/вечерна разходка
The Mermaid или русалката символът на Копенхаген
Операта, която е подарък от най-богатия човек в Дания Мерск Мюлер, които е собственик на най-голямата шипинг компания в света. Сградата му е струвала 2,5 милиарда крони или около 300 млн. евро.
Ню Хавн (Nyhavn)
Ню Хавн и на светло
Хотел d'Angleterre
Строгет (Strøget) е най-старата и най-дългата търговска улица в света.
Да си в Дания и да не влезнеш в магазин на LEGO е недопустимо
Ню Хавн LEGO вариант
Да покараш LEGO колело
Сградата на общината или по известна в Копенхаген като Род Хусет
Зимата градусите не падат много под нулата, но пък силният северен вятър придава други усещания
Замъкът Розенборг e построен като лятна резиденция по времето на управление на Кристиян IV Датски. В момента замъкът е отворен за туристи, като в него е разположена музейна експозиция обхващаша датската култура от 16 до края на 19 век.
Набързо минахме и през ботаническата градина в парковата и част нямаше какво да се види по това време на годината, но пък в часта и с тропическите растения не ни се връщаше обратно пак навън влажността беше над 80% и температура около 30/35градуса

Отделихме един цял ден да посетим и двореца Фредириксборг, които се намира в Хилерьод на около 30/40 км. от центъра на Копенхаген. До него се достига с градската железница на Копенхаген, като пътуването трае около един час.
Старата сграда на общината в Хилерьод
А улиците в Неделя бяха повече от празни
Историята на двореца Фредериксборг започва с построяването му като официална кралска резиденция на крал Кристиан IV. Най-старите части на замъка, които са се запазили до днес , датират от 1560 г. и са построени от крал Фридрих II, на когото е кръстен и самият Фредериксборг. Днес замъкът вече не е царски дворец, а фукционира като Национален исторически музей. Двореца е известен с разкоша си, пищната украса и невороятните стъклописи.
Така известните градини към двореца
И така бързо отминаха тези няколко дни и в Понеделник пак рано сутринта трябваше да се насочим към централната гара на Копенхаген за да си хванем автобуса до летище Малмьо. За съжеление, както повечето знаете момче извърши две атаки в центъра на Копенхаген обявени от министър председателя на Дания като терористични актове и мислихме, че ще има доста засилени мерки за сигурност на летището в Малмьо, но по абсолютно нищо не личеше, че даже нещо се е случвало.
Малко кофти снимка на терминалът.
Чек-Ин гишетата
Заминаващи
W6 4424 MMX-SOF 08:10-11:45 Airbus A320 WL
Пак на ръкав
Бординга малко се забави и с обичайната опашка, но пък излетяхме точно по разписание. Самолета беше 100% затоварен
Рулиране
И вече над Балтийско море
Някъде над Сърбия или България вече
И като заключение Копенхаген е хубав мултикултурен град и има какво доста да се види един ситибрейк не е достатъчен
Градския транспорт е доста скъпичък за двама човака, за три дни ни излезе около 350/400 крони (100 лв.), но пък е денонощен, редовен и доста бърз. Ние използвахме карта която се зарежда предварително. Картата се чекира на началната гара/спирка и после пак на последната когато слезеш понеже града е разделен на зони и през преминаването на всяка една зона се заплаща. Времето се счита за добро през зимния сезон само когато не духа. Температурите не падат много под 0, а лятото много, много рядко може да стигнат или надминат 30 градуса. Относно Wizz Air цена качество повече от перфектно за двама човека ретърн без Wizz discount билетите ни излязоха 140 лв. буукнати в началото на годината.

Всичко започна във "фаталният" петък 13ти с едно ранно ставане и бързо предвижване до летище София. Полета по разписание излиташе в 6 и 10, а в 5 без 15 вече бяхме пред терминал 1 и спокойничко пушихме по една цигара докато не се появи една служителка на летището за да ни предупреди, че на секюритито има доста голяма опашка и да побързаме малко. Наистина толкова оживен терминал 1 никога не го бях виждал с 4 полета в рамките на 30тина минути до Тел Авив, Малмьo, Бергамо и Лондон


W6 4423 SOF-MMX 06:10-07:50 Airbus A320 WL
Бординга се проведе бързичко, а самолета беше почти изцяло пълен с не повече от 4/5 свободни седалки. Излитане по 09 и добра гледка над все още нощна София.
Леки признаци на изгрев

Над Балтийско море започнахме да снижаваме и кацнахме по писта 17. Вече на шведска земя.
Изненадващо за мен бяхме на ръкав.
Аутбординга и проверката минаха доста бързичко, а пред терминала ни чакаше автобус, които бяхме букнали още преди седмица. За двама човека ретърн цената е 400 крони или около 100 български лева и щеше да ни отведе до централната ж.п гара на Копенхаген. Пътуването е около един час и преминава по моста Йоресунд, който свързва Малмьо и Копенхаген. Моста е известен с това, че е най-дълият комбиниран (пътен и железопътен) мост в Европа с дължина около 8 км, и единствения мост, които свързва Скандинавия с континентална Европа. Слагам снимка от нета понеже не снимах.

След бързо прибиране и дрямка до следобяд

The Mermaid или русалката символът на Копенхаген
Операта, която е подарък от най-богатия човек в Дания Мерск Мюлер, които е собственик на най-голямата шипинг компания в света. Сградата му е струвала 2,5 милиарда крони или около 300 млн. евро.
Ню Хавн (Nyhavn)
Ню Хавн и на светло

Хотел d'Angleterre
Строгет (Strøget) е най-старата и най-дългата търговска улица в света.
Да си в Дания и да не влезнеш в магазин на LEGO е недопустимо

Ню Хавн LEGO вариант
Да покараш LEGO колело

Сградата на общината или по известна в Копенхаген като Род Хусет
Зимата градусите не падат много под нулата, но пък силният северен вятър придава други усещания

Замъкът Розенборг e построен като лятна резиденция по времето на управление на Кристиян IV Датски. В момента замъкът е отворен за туристи, като в него е разположена музейна експозиция обхващаша датската култура от 16 до края на 19 век.
Набързо минахме и през ботаническата градина в парковата и част нямаше какво да се види по това време на годината, но пък в часта и с тропическите растения не ни се връщаше обратно пак навън влажността беше над 80% и температура около 30/35градуса


Отделихме един цял ден да посетим и двореца Фредириксборг, които се намира в Хилерьод на около 30/40 км. от центъра на Копенхаген. До него се достига с градската железница на Копенхаген, като пътуването трае около един час.
Старата сграда на общината в Хилерьод
А улиците в Неделя бяха повече от празни

Историята на двореца Фредериксборг започва с построяването му като официална кралска резиденция на крал Кристиан IV. Най-старите части на замъка, които са се запазили до днес , датират от 1560 г. и са построени от крал Фридрих II, на когото е кръстен и самият Фредериксборг. Днес замъкът вече не е царски дворец, а фукционира като Национален исторически музей. Двореца е известен с разкоша си, пищната украса и невороятните стъклописи.
Така известните градини към двореца
И така бързо отминаха тези няколко дни и в Понеделник пак рано сутринта трябваше да се насочим към централната гара на Копенхаген за да си хванем автобуса до летище Малмьо. За съжеление, както повечето знаете момче извърши две атаки в центъра на Копенхаген обявени от министър председателя на Дания като терористични актове и мислихме, че ще има доста засилени мерки за сигурност на летището в Малмьо, но по абсолютно нищо не личеше, че даже нещо се е случвало.
Малко кофти снимка на терминалът.
Чек-Ин гишетата
Заминаващи
W6 4424 MMX-SOF 08:10-11:45 Airbus A320 WL
Пак на ръкав
Бординга малко се забави и с обичайната опашка, но пък излетяхме точно по разписание. Самолета беше 100% затоварен
Рулиране
И вече над Балтийско море
Някъде над Сърбия или България вече

И като заключение Копенхаген е хубав мултикултурен град и има какво доста да се види един ситибрейк не е достатъчен
