
Пътуването беше следното:
FZ8770 28DEC SOF-DXB 1330 2010
FZ8769 03JAN DXB-SOF 1310 1655
Това беше допълнителен полет в двата дни 27 и 28.12 на FZ извън редовните им, които вече от две години близо обслужват SOF. Полетът се изпълняваше от Т2 - едно допълнително и необичайно удобство за low cost компания, което освобождава пътниците от тесния стар Т1. FZ оперират изцяло с 737-800, което явно им помага да оптимизират разходите и обслужването (доколкото изобщо оптимизирането на разходите е фактор при авиокомпания от Залива). По-рано сутринта бях видял, че A6-FDT пътува към София с доста ниска скорост и наистина машината се появи на Т2 с известно закъснение, след което се установи на стенд 13. След бавно прекарване през един от изходите на приземния етаж, стигнахме до стоянка 13:
FZ8770 28DEC SOF-DXB 1330 2010
FZ8770
SOF-DXB
B 737-800
Reg: A6-FDT (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 24F
След рулиране по N, J, K и L стигнахме до Deicing East, където Goldair Hаndling съвестно обработиха самолета:
Самолетите на FZ са оборудвани с простичка IFE система с базови функции. Безплатно могат да се четат новини, реклами и да се следи полетна информация, срещу допълнително заплащане от около 15 лв. може да се слуша и музика, а срещу 25 лв. в допълнение могат да се гледат и филми. Има и анимирана safety инструкция, която изглежда забавно:
Излетяхме по 27 и след остър десен завой поехме на изток. Бързо излязохме от неприятната гъста мъгла и ниски облаци, които бяха натиснали София в дните преди Нова Година и скоро бяхме над Стара планина
Бургас, Сарафово и Поморие
Залез над Турция
Полетът е около 4:40 мин. и имаше нелош кетъринг
Кабинният състав както всички други работници в Дубай беше събран от всякакви националности и хора на съвсем млада възраст, което като че ли създава известни трудности при операциите - първо обявиха, че има избор между две храни, след това, казаха, че трябва да се изчака да се стопли едното, след това се оказа, че има само едно нещо всъщност. Моята порция пък изобщо я забравиха, което наложи да ходя до galley-то и да си искам храната. След дълго пътуване по тъмно над Иран, пресякохме Залива и се насочихме към DXB:
Тъмната ивица по средата е DXB International
След плавен десен завой подходихме и кацнахме на RWY 30R
Излизането от Т2 отне доста време, паспортната проверка мина бавно, багажът ни отдавна беше дошъл на лентата докато се изнесем. Навън си беше традицинна хубава топла вечер:
Традиционна вечеря от Близкия Изток
Дубай в момента е мега космополитен град, в който местната култура и традиции все по-малко се усещат. Освен хилядите работещи емигранти от всички краища на Азия, които традиционно съставляват обслужващия персонал, навсякъде имаше и безброй туристи от целия свят заради новогодишните празници. Въпреки, че местните хора правят всичко по силите си да създадат празнична атмосфера заради туристите, все пак се усеща, че Нова Година не е някакъв особен ден в тази част на света. За сметка на това декември и януари са перфектните месеци за разходка и пребиваване в емирството, атмосферата е като юни в София
Особено приятни са вечерите, когато наистина градът изглежда много уютно и приказно.
Изкуственото езеро до Dubai Mall и Burj HAlifa:
В езерото е и най-големият фонтан в света:
Гледката от 456-ия метър на Burj Halifa (от общо 820 м)
Моловете също по това време на годината са пълни с хора от всякъде
Квартал Dubai Marina
Една особено интересна атракция е Dubai Miracle Garden - своеобразен изкуствен парк с милиони цветя, направен от нищото върху пясъка. Всичко се поддържа и напоява изкуствено и ефектът е направо приказен - ето как изглеждаше всичко на 31.12.2015

Празнуването на новогодишната вечер определено не е приоритет на местните, за сметка на това за туристите се организират празнични вечери във всеки хотел. За съжаление от хотела, в който празнувахме нямаше особено добра видимост към фойерверките в Burj Halifa, а и те като че ли не бяха толкова грандиозни заради големия пожар, който възникна в един огромен хотел на буквално 200-300 метра оттам. Излизайки на терасата на хотела в полунощ срещнах в лобито екипаж на Kenya Airways, който се беше събрал и чакаше трансфера си до летището за полета си. FO се оказа един много симпатичен младеж, с който се заприказвах. Сподели, че кара 787 и че след два часа стартират към Найроби

Друга задължителна атракция в райна е посещение на пустинята, която е наистина интересно и мистично място. Независимо, че човек си го представя като просто пясък и празното, усещането за връзка с природата е някакси много силно
Вечеря под звездите на 01.01. в местен лагер сред традиционни песни и танци - незаменимо !
Атмосферата в Абу Даби е доста по-различна - спокойна, лежерна и ненатоварена, няма ги постоянните тълпи хора, шум и динамика на Дубай. За сметка на това столицата на ОАЕ е далеч най-богатото емирство от 7-те и всичко говори индиректно за наистина огромните ресурси, с които се разполага тук
Съдейки по водата тук - хората са решили така наболелия наш проблем с канализацията по морето..Чистотата е на невероятно ниво, на живо изглежда направо сюрреалистично.
Близки до Абу Даби интересни места - остров Yas, където са известната F1 писта Yas Marina Circuit, увеселителния парк Ferrari World, воден атракцион и др. Всъщност навсякъде в града и около него в момента се строи с грандиозни мащаби и размах, правят се жилищни и хотелски комплекси, атракциони, голф игрища, музеи, културни комплекси и какво ли още не. Огромната част от всичко това се изгражда директно в пустошта върху пясъци.
Всичко навсякъде задължително включва и много декоративни фонтани, водни стени и течаща вода, сякаш за да да компенсират това, което векове наред е било толкова трудно да намерят и получат в тази част на света.
Инфраструктурата навсякъде и в двете емирства е перфектна и много много скъпо направена, всички извънградски пътища (те им казват Road) са магистрали за нашите разбирания с перфектно качество, 5-6 ленти, изцяло с улично осветление, включително и извън населените места и огромни детелини.
Темпът на развитие и наличните интересни места са такива, че човек и един месец да прекара, надали ще успее да види всичко интересно. Но за съжаление малко хора могат да си го позволят, така че стана бързо време за завръщане в нашенската реалност.
Една от последните закуски с изглед от 43-тия етаж:
В деня на заминаването 03.01. изненадващо сутринта заваля дъжд, нещо изключително рядко за това място, което има около 340 гарантирано слънчеви дни на година. Дъждът беше нарушил леко нормалния трафик на летището и повечето полети се изпълняваха със закъснение. Т2 е почти изцяло доминиран от FlyDubai, които покриват както всевъзможни регионални дестинации из Азия, така и градове в Европа.
T1 също работеше с пълна сила като през няколко минути излитаха 777 и 380 едни след други
Нашият полет закъсня с 1 час и половина поради закъснение на предния полет на машината, който както се оказа по-късно е бил до Рияд. Най-накрая стигнахме до A6-FDV:
FZ8769 03JAN DXB-SOF 1310 1655
FZ8769
DXB-SOF
B 737-800
Reg: A6-FDV (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 30E
Капитанът с американски акцент се извини за закъснението и след като 163-мата пътници бяха налице бяхме готови за старт. Последва pushback и рулиране.
Special Livery
Стигайки до RWY30R изчакахме A6-EGL, който с мощен рев се изстреля към Лагос, Нигерия

..след което дойде и нашия ред:
Climb и изглед към Sharjah:
Ras Al-Khaimah:
Остров Qeshm, Иран:
След което полетът пое над Иран
Същата храна и същата суматоха при сервирането
Град Esfahan, Иран:
Високопланински пейзажи от северен Иран, някъде в дъното е Каспийско море:
Още високи планини и залез на границата между Иран и Турция:
Полетът беше дълъг - около 5 часа и 40 мин., летяхме с ниска скорост, вероятно заради насрещния вятър. Времето в София беше не особено благоприятно, със снеговалеж и -10С. Започнахме бавно снижение, със заход над Божурище, ляв завой и меко кацане по 09. Излязохме по E, H, K, L и спряхме на стоянка 3:
За обратния полет FZ8770 чакаха около 50-60 човека и след бърз handling A6-FDV беше излетял обратно за DXB точно когато се прибрах вкъщи. Като извод и заключение за компанията - може да се каже, че става като low cost и е като всичко в Дубай - направено с много пари от нищото и обслужвано от чуждестранни емигранти-работници. Има още много ккво да се желае, но все пак трябва да се отбележи и че това е сравнително нова компания и като се има предвид, че се управлява от същия екип както и Emirates, вероятно ще върви напред в бъдеще
