
Ще направим така - аз ще напиша каквото знам и съм чувал / никога не е късно да станеш за резил

а след това спецовете ще ме поправят и допълнят.
И така... отдавна си мисля за целия процес на управление на ВС на земята - от рулирането до излитането и обратно
от кацането до рулирането.Какво имам в предвид ? Чувал съм,че на някой самолети / говоря за големи джетове /
управлението на предния колесник при ниска скорост ,тоест при рулиране се извършва с един лост или нещо подобно,
който се намира само от страната на капитана -някъде от ляво на нивото на седалката.Този лост управлява хидравликата
на пр.колесник и пилота се превръща за малко във водач на МПС

кара taxi ? / сигурно съм в грешка / Това са интересни подробности - кой пилот какво точно прави ,
но за мен по интересно е друго.
При висока скорост / landing & takeoff / на пистата нещата малко се променят.Носовият колесник ,вече се управлява
от педалите на вертикалния стабилизатор / на някой самолети това ставало с избутване на самите педали напред ? /
Как ли се смеят сега колегите пилоти

поработи с вертикалното кормило за да парира страничният вятър със същите педали

иначе нещата ще загрубеят и стават като в F1

Дано съм се изразил правилно и са ме разбрали колегите авиатори.
Ако ме удовлетворяват Вашите отговори - ще Ви задавам още интересни - аматьорски питанки

Благодаря за вниманието.