Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот RGG » 26 Ное 2010 03:51

Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот akair » 26 Ное 2010 15:00

Съгласен съм с RGG за повечето неща. НО! Ако започна с темата за мениджмънта - през последните 2.5 години ТАРОМ са имали т.нар. спонсор от Скай Тийм (в техния случай Ер Франс), който не им е давал пари :D , а им е помагал да се приключат успешно процеса по присъединяване към този алианс. За ръководител на проекта е била назначена една млада, амбициозна и явно успешна жена, която наскоро беше повишена в изпълнителен директор на ТАРОМ. Румънците не мисля, че могат да разичтат на какъвто и да е ски или морски туризъм - положенито в това отношение при тях е повече от трагично... За тях ние сме като Австрия през зимата и като Хавай през лятото :) - имам предвид развити курорти и туристически центрове, ниво на обслужване, забавления, ... Факт е, че те са много по-голяма държава и много над 2млн живеят в чужбина - имат около няколко стотин хиляди в Италия, малко по-малко в Испания, Франция, ... Няма да кажа нещо неизвестно, ако споделя, че на всеки румънец му трябва не повече от месец, за да проговори италиански почти като местен (а на всеки италианец му трябват поне 4-5 месеца, за да проговори румънски - въпрос на трудолюбие...).
Отопени вече е промотирано като врата на Скай Тийм към Близкия изток ;). За всеки полет с Таром през Отопени до края на януари, Скай Тийм дават мили подарък.
Цветове, самолети, храна - нямам какво да кажа, наистина... ТАРОМ са назначили за главен готвач един ливанец. На полети над 2 часа сервират топла храна, ...
Не бива да подценяваме Молдова. Там нещата са малко по-назад - да кажем като България преди 10-15 години. Но молдовците говорят румънски и много от тях имат румънско гражданство. Иначе Молдова е 1/2 България - около 4.5 млн е...
За полетите СОФ-ОТП - да наистина са бизнес полети, да наистина доминирани от Таром, цените не са непостижимо високи - въпрос на гледна точка. Опитайте да пътувате с автобус (не дай Боже влак) и пак ще си говорим. Но е по-скоро субективно - нещо като полетите на Виз Ер до Варна и възможността за пътуване с кола.
АТР 42-500 е приличен самолет за тази отсечка, но България Ер имат(ха) АТР 42-300 - нека специалистите се произнесат колко съществени са разликите между 2-та самолета... Защо FB не са ги ползвали можем само да гадаем... (Ако се разровите из трип рипортите, ще намерите един на Nine, в който тя е пътувала точно с АТР на FB до Букурещ).
Ако се опитаме да не откриваме топлата вода, може би е добра идея FB да се изяви желание да се присъедини към * Алианс - която и от компаниите там да стане ментор / спонсор / ... все ще е добре :)
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Дедо » 26 Ное 2010 19:04

Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот harrier » 26 Ное 2010 21:30

Въпросът за подходящ самолет за БГ Ер не може да се разглежда изолирано. Първо трябва да се определи каква авиокомпания ще бъде БГ Ер, какви цели ще има, на какви пазари ще работи и как ще ги разработва, към кого ще е насочена и тн. Едва тогава може да се прави анализ за това какъв авиопарк би бил подходящ.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот SVG » 26 Ное 2010 22:47

http://www.speednews.com/ - бяха тук. В началото на годината бяха обявени за продажба, седеше мейла на човек то gecas
http://www.gecas.com/extranet.asp - тук ако имаш вземане даване с тях имаха изгодни условия. Бяха на остатъчна стойност.
Във форума на airliner.net имаше някъде дискусия и снимки от пустинята.

Иначе в http://www.planespotters.net/ мисля че също са обявени за скрап.
SVG
по-спотър
 
Мнения: 184
Регистриран на: 27 Юли 2007 11:03
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Дедо » 27 Ное 2010 11:31

Да наистина , много интересна информация , но никъде не намерих да се посочва каква е причината , както и в другите форуми хората са доста озадачени . Да се скрапва самолет само на три години? Много интересно ! Но да почакаме развитиети на нещата
Някой ако все пак попадне на някаква инфо относно обективните причини нека я сподели !
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот harrier » 28 Ное 2010 13:02

Просто имат много ниска остатъчна стойност - самолетът ще струва повече ако бъде разпродаден на части, отколкото ако бъде продаден. Отделен е въпросът, че може да се окаже трудно намирането на купувач за А318.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Дедо » 29 Ное 2010 16:11

Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот harrier » 29 Ное 2010 23:53

Всяка компания го получава на различна цена - едно е да го притежава лизингодател, който има в портфолиото си 200 Ербъса от различни модели, друго е да е малка компания. Цената варира с десетки проценти и спрямо конфигурацията на самолета (двигатели, екстри, интериор и тн). Само мога да предполагам за каква цена говорим в случая и каква е стойността на машините в момента. Явно самолетът струва повече на части - това не е нещо ново, особено за моделното семейство А320, просто за първи път се случва с толкова нови машини.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот randi » 05 Дек 2010 16:48

Avianca ще получи 10 x A318 , които са били на фалиралата Mexicana.Трябва да се присъединят към флота на Avianca още в началото на януари 2011г.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот randi » 18 Дек 2011 18:28

Имам един въпрос свързан с А340 - 300. Попаднах на една снимка а и на други места съм виждал как средният основен колесник е прибран и не се използва. Как става това, колесниците не се ли спускат/прибират от един лост ?

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6419556&nseq=2
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Делян » 18 Дек 2011 19:20

A340-300 няма среден колесник.
А340-500 и -600 го имат.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Pilot737 » 18 Дек 2011 19:24

142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Делян » 18 Дек 2011 20:09

Излагам се! :oops:
Винаги съм мислел, че по-малките А340 нямат среден колесник!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот akair » 19 Дек 2011 02:11

В броя на бордното списание на LH за 12.2011 самолетът е точно 340-300 и пише, че поради тежестта му страничните колесници не са били достатъчни, за да издържат теглото му и затова са ги подсилили с допълнителен в средата :). Бордното списание трябва да има и вариант за таблет, ако на някой му се чете...
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron