Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 20 Дек 2011 15:11

A340 във всички варианти, за разлика от А330, е с четириопорно шаси - една носова и три основни стойки.
При сериите -200/300 има опция екипажът да избира конфугирацията (с или без централната стойка) в зависимост от масата на самолета. Не знам дали тази възможност съществува при -500/600.

Мисля, че Делян се бърка с DC-10-10 (195t), който има три стойки за разлика от DC-10-30 (259t), при който стойките са 4 заради значително порасналата маса.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Fuel crossflow

Мнениеот colisia » 16 Яну 2012 21:51

Здравейте, моят въпрос на лаик е следният. В полет използва ли се fuel crossflow, тоест трансфер на гориво между крилните резервоари, с цел поддържане и улесняване на маневрирането посредством изместване центъра на тежестта?

Благодаря за компетентните мнения предварително.
colisia
кандидат спотър
 
Мнения: 3
Регистриран на: 16 Яну 2012 14:34

Re: Fuel crossflow

Мнениеот Stoyan » 16 Яну 2012 22:33

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот colisia » 16 Яну 2012 22:56

Приемам поправката. Да, до тази информация стигнах и аз ровейки из нета. Това което ме интересува е следното. Спорим с една колежка пилот на А320, и по пътя на логиката би трябвало тя да е права, но все пак аз искам да се убедя и чрез друго мнение. Спорът ни е за следното - възможно ли е в полет при извършване на маневра, примерно отклоняване в ляво, да се използва трансфера на гориво от дясно към ляво крило, с цел изместване на CG и от тук по-бързото извършване на маневрата, а след приключването и - обратният трансфер до равновесно положение? Разбира се става въпрос за изцяло автоматизирана и стандартизирана процедура, без пилотска намеса. Имам спомени от един курс на който бях преди време и там чух това твърдение, но не съм го виждал написано.
colisia
кандидат спотър
 
Мнения: 3
Регистриран на: 16 Яну 2012 14:34

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 17 Яну 2012 09:38

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 17 Яну 2012 11:10

1. Crossfeed не е прехвърляне от един в друг резервоар. Crossfeed позволява захранване на кой да е двигател от кой да е резервоар. Погледни тази схема и ще ти се поизясни.

Изображение

2. Има самолети който имат директни клапани между ляво и дясно, които се задействат хидростатично при дисбаланс (такъв например е Gulfstream G200)

3. Преместване на центъра на тежестта наляво и надясно при завой е безсмислено и даже бих казал вредно, тъй като ще повлияе на статичната, а и динамичната устойчивост на самолета. По това направление CG трябва да е колкото се може по-близо до оста на самолета.

4. Стоян каза за 330, при който има гориво в опашката. Това се прави отново заради статична устойчивост на самолета и това гориво обикновено се трансферира в централния резервоар или някакъв друг разходен резервоар.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот colisia » 17 Яну 2012 21:57

Благодаря за отговорите, ето защо сериозните хора учат в университет, а не ходят по курсове. Очевидно са ме подвели. Още веднъж благодаря.
colisia
кандидат спотър
 
Мнения: 3
Регистриран на: 16 Яну 2012 14:34

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Stoyan » 17 Яну 2012 23:08

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот akair » 17 Фев 2012 19:28

Наскоро разбрах, че една от опциите за Airbus 340 е да използват двигатели CFM56, каквито ползват семействата 32S, 737, 737NG, DC8, KC135 и др. Някой може ли да разясни какви са модификациите на този модел двигатели, за да отговорят на специфичните изисквания на всеки отделен модел самолети - напр. в случая на 737 има видимо изменение на формата на "кутията" на двигателя заради ограниченията на разстоянието от земята до крилото. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 18 Фев 2012 10:13

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 18 Фев 2012 15:51

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Kx » 18 Фев 2012 22:58

Kx
най-спотър
 
Мнения: 411
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 19 Фев 2012 02:53

И аз така си мислех, докато не прочетох в документацията на самолета, че причината е това, което написах.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот akair » 19 Фев 2012 17:28

Благодаря на Toni и slice :D
Яка снимка:
Изображение

source: cfm56.com
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Nine » 22 Фев 2012 10:18

На едно клипче (http://razhodka.com/2011/05/%D0%B2%D0%B ... %B8%D0%B9/) - от минута 3:11 нататък, ми се струва, че единия двигател не е наред??? Оптическа измама ли е това?
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron