Взаимовръзка между носовия колесник и верт. стабилизатор.

Отварям една интересна тема / надявам се не само за мен / и се надявам яките авиатори да отговорят и помогнат в сглобяването на пъзела ,за да се изясни на такива ,като мен - които знаят по нещичко ама не цялата истина
Ще направим така - аз ще напиша каквото знам и съм чувал / никога не е късно да станеш за резил
/ по темата ,
а след това спецовете ще ме поправят и допълнят.
И така... отдавна си мисля за целия процес на управление на ВС на земята - от рулирането до излитането и обратно
от кацането до рулирането.Какво имам в предвид ? Чувал съм,че на някой самолети / говоря за големи джетове /
управлението на предния колесник при ниска скорост ,тоест при рулиране се извършва с един лост или нещо подобно,
който се намира само от страната на капитана -някъде от ляво на нивото на седалката.Този лост управлява хидравликата
на пр.колесник и пилота се превръща за малко във водач на МПС
Ако това е така означава,че само капитана
кара taxi ? / сигурно съм в грешка / Това са интересни подробности - кой пилот какво точно прави ,
но за мен по интересно е друго.
При висока скорост / landing & takeoff / на пистата нещата малко се променят.Носовият колесник ,вече се управлява
от педалите на вертикалния стабилизатор / на някой самолети това ставало с избутване на самите педали напред ? /
Как ли се смеят сега колегите пилоти
Но ние продължаваме - няма да се отказваме ,защото стигнахме до най интересния момент.При излитане или кацане в съчетание със силен страничен вятър - колесника трябва да следи точно осевата линия на пистата / педалите трябва да са в неутрално положение примерно / в същото време някой трябва да
поработи с вертикалното кормило за да парира страничният вятър със същите педали
Подочувал съм за някаква взаимовръзка,между верт.стабилизатор и колесника.Ако има такава тя трябва да е много малка до няколко градуса
иначе нещата ще загрубеят и стават като в F1
Дано съм се изразил правилно и са ме разбрали колегите авиатори.
Ако ме удовлетворяват Вашите отговори - ще Ви задавам още интересни - аматьорски питанки
Благодаря за вниманието.

Ще направим така - аз ще напиша каквото знам и съм чувал / никога не е късно да станеш за резил

а след това спецовете ще ме поправят и допълнят.
И така... отдавна си мисля за целия процес на управление на ВС на земята - от рулирането до излитането и обратно
от кацането до рулирането.Какво имам в предвид ? Чувал съм,че на някой самолети / говоря за големи джетове /
управлението на предния колесник при ниска скорост ,тоест при рулиране се извършва с един лост или нещо подобно,
който се намира само от страната на капитана -някъде от ляво на нивото на седалката.Този лост управлява хидравликата
на пр.колесник и пилота се превръща за малко във водач на МПС

кара taxi ? / сигурно съм в грешка / Това са интересни подробности - кой пилот какво точно прави ,
но за мен по интересно е друго.
При висока скорост / landing & takeoff / на пистата нещата малко се променят.Носовият колесник ,вече се управлява
от педалите на вертикалния стабилизатор / на някой самолети това ставало с избутване на самите педали напред ? /
Как ли се смеят сега колегите пилоти

поработи с вертикалното кормило за да парира страничният вятър със същите педали

иначе нещата ще загрубеят и стават като в F1

Дано съм се изразил правилно и са ме разбрали колегите авиатори.
Ако ме удовлетворяват Вашите отговори - ще Ви задавам още интересни - аматьорски питанки

Благодаря за вниманието.