ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни подбори

Форум за всички аспекти на обслужването и управление на въздушното движение.






Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 12 Юни 2016 11:39

Някои уточнения за КАМО и медицинските прегледи:
1. Основното, с което се занимават КАМО са периодични прегледи. Все пак, човек се явява на първоначален веднъж, а на периодични - няколко десетки пъти.
2. Първоначалният преглед е много по-обстоен от периодичните.
3. Рентген се минава само на първоначален. Възможно е да не си струва да се купува такъв апарат и да се ползва за (примерно) 30 снимки на година.
4. Сертификатът от КАМО би трябвало да важи в целия ЕС. Възможно е да го признават и в други страни (примерно Швейцария).
5. Сертификатът за медицинска годност е самостоятелен документ. Всеки има право да си го издава и подновява, без да упражнява съответната професия.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58


Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 12 Юни 2016 12:34

Това, което съм написал, важи за общия случай, т.е. когато всичко е наред.
Ако има някакви "особености", процедурата е доста различна и твърде сложна за описание. Много малко хора са наясно с всички разклонения. Аз за щастие имам само бегла представа.
Така например има хипотези за ограничена годност (т.е. може да работиш, но само заедно с човек, който няма ограничение), за годност с намален срок (примерно 6 месеца), за условна годност (сега те пускаме, но ако до следващия преглед не се оправиш, ще те спрем), за спиране за определен срок (засега не можеш да работиш, ела след 3 месеца и ще видим), за последващ преглед (направи си тази интервенция и ела пак) и кой знае още какви.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Vania » 24 Юни 2016 09:59

Не приключи ли подборът? Много се проточи този път.
Vania
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 09 Ное 2015 16:26

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Samito » 17 Юли 2016 14:22

Кога започва новият подбор?
Samito
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 18 Фев 2015 17:16

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 19 Юли 2016 13:18

Наесен по някое време. Точните дати не се знаят към момента, или поне не са общоизвестни.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот Daya » 27 Авг 2016 12:09

Здравейте :) Имам два въпроса във връзка с подбора и самата професия ръководител полети.

По какви причини може човек да отпадне на интервюто? Четох назад в темата и в съседната тема за подбора през 2012, че някои кандидати са отпадали на етап интервю. Само за говорни дефекти и неадекватно поведение, неразбирателство с интервюиращите ли може да отпаднеш, или има други критерии (и какви са те)?

В темата от 2012-та прочетох, че по една или друга причина РП-тата намаляват. Защо? Какви са причините? Не им харесва работата, не минават някакви вътрешни тестове, или...?
Daya
спотър
 
Мнения: 26
Регистриран на: 23 Авг 2016 20:51

Re: ДП "РВД" - подбор за "Ръководител Полети" - предишни под

Мнениеот LBLS_APP » 29 Авг 2016 23:31

По първия въпрос зависи кого ще попиташ. Като цяло има две гледни точки:
1. Отпадналите смятат, че са неразбрани (в добрия случай) или прецакани (в лошия). С други думи кандидатът рядко признава, че може проблемът да е в него.
2. Многоуважаемата комисия е убедена, че отпадналите не са подходящи за професията. Мотивите и критериите им не са публично достъпни (и така трябва). Друг е въпросът доколко задават правилните въпроси (т.е. такива, с които могат да установят дали даден кандидат е пригоден за длъжността) и доколко интерпретацията на отговорите е правилна. Имам предположения по темата, но не съм запознат нито с въпросите, нито с критериите, поради което няма да навлизам в подробности.

Извинявам се за общите приказки, но по-смислен отговор във форум няма как да получиш. Освен ако самите членове на комисията не решат да се включат във форума.

По втория въпрос.
Бройката на РП-тата е нещо твърде динамично. Като цяло динамиката се определя с израза О-Z, където:
O е броят на новодопуснатите до самостоятелна работа (преминали успешно всички етапи на обучението), а
Z показва загубите вследствие на:
1. Пенсиониране
2. Преместване на друга длъжност (примерно експерт, началник и т.н.)
3. Загуба на медицинска годност
4. Напускане на предприятието по друга причина (търсене на нова работа, започване на собствен бизнес и т.н.)

Тъй като от 2014 насам обучението беше мощно форсирано, бройката на РП-тата започна да расте (O>Z). Преди това имаше периоди на задържане (O=Z) или спад (O<Z).

Като цяло причини 1 и 2 допринасят доста повече за Z, отколкото причини 3 и 4.
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58


ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта