Кулата също разминава самолети

Основните неща са:
- Кулата носи отговорност за безопасността на пътищата за рулиране (a.k.a. рульожки), ПИК (a.k.a. полоса) и контролираната зона (означена като CTR на картите в AIP).
- В общия случай кулата ръководи ВС от стоянката на перона до малко след излитане и от 2-3 минути преди кацане до стоянката.
- Въпреки че екипажът е на връзка на кулата по време на рулирането по перона, безопасността на този етап (разминаването с транспортни средства, пешеходци и т.н.) не е отговорност на кулата.
- Кулата се занимава основно с излитащи и кацащи на съответното летище, но може да обслужва и друг трафик (например прелитащи или излитащи/кацащи от/на близки площадки).
- Като цяло кулата има повече работа (разговори, съгласуване) с излитащите, които трябва да се подредят по подходящ начин спрямо кацащите и един спрямо друг.
- Кулата комуникира с доста хора - ВС, подхода, координационния център на летището, деайсинги, косачи, копачи и всякакви други работници, както и с всеки, който иска да пресече или премине по път за рулиране или ПИК.
- И кулата, и контрола разминават и подреждат, но при контрола фокусът е по-скоро към разминаването, а при кулата по-скоро към подреждането на трафика.
- Кулата разчита предимно на визуално наблюдение и доклади, докато контролът работи предимно с информация от средства за обзор.
- Кулата има специфичен инструмент - репликата "Hold position", която като цяло е неприложима на контрола.
Не може да се каже категорично кое от двете места е "по-добро". Всеки с предпочитанията си. Всяко място си има плюсове и минуси. Кулата например (особено варненската) има добра панорама. Както се казва "Къде е сега онзи учител, който ми разправяше, че никой няма да ми плаща, за да гледам по цял ден през прозореца". Контролът пък е по-стандартизиран.