от skyviewer » 01 Окт 2018 14:02
Най-големият британски летищен оператор - Manchester Airports Group, потвърди интереса си към летище "София", организирайки брифинг за медиите, на който ще представи бъдещите си планове за участие в процедурата.
Както "БАНКЕРЪ" вече писа, правителството планира да отдаде летище "София" на частен оператор за срок от 35 години (420 месеца).
Победителят в търга ще получи 5 128 460 кв. м концесионна територия, която включва поземлени имоти и сгради - публична държавна собственост, съоръжения и прилежаща инфраструктура, сгради и системи на визуалните аеронавигационни средства (светотехническо осигуряване), както и сградите, съоръженията и оборудването, които ще бъдат изградени и монтирани от концесионера на негов риск и с негови средства при условия и по ред, определени в концесионния договор.
Прогнозната обща стойност на концесията е 3 898 229. 907 евро, или около 7.6 млрд. лева. Процедурата включва построяване на терминал 3 до десетата година от срока на концесията, както и предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летище с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи.
На свой ред Manchester Airports Group притежава и управлява три летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Стенстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 58 млн. пътници годишно. Компанията има над 40 000 служители, допринася с над 7 млрд. паунда за британската икономика и поддържа над 130 000 работни места във веригата за доставки.
Компанията е публично-частна, като е управлявана от акционерите си – местните власти на Манчестър и Industry Fund Management (IFM), който държи 35.5% дял в MAG. IFM е австралийски инвестиционен пенсионен фонд, който държи дялове в 16 летища в Австралия и Европа, сред които и летището във Виена.
Неофициално за кандидати се спрягат и имената на френския оператор Fraport, гръцкия Stantel и турската TAV. При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение - 55 процента. Оценката на техническото предложение ще е с относителна тежест 45 процента. Техническото предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталовите разходи. От кандидатите ще се изисква също така да оперират поне едно международно летище с над 10 млн. превозени пътници годишно, да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 млн. евро и да имат опит при финансирането поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 млн. евро.
...има - няма още две седмици и половина ,ако не - "ще удължаваме срока - поради огромният интерес"
За "Никола Тесла" бяха подадени реално /не намерения/ 27 оферти ,като за втория тур бяха избрани 5 кандидата /HNA Group се отказа/.Победителя беше обявен за по-малко от година . Затова им свалям шапка на сърбите.За постигнатите параметри на концесията, вече има достатъчно коментари в пресата.