Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот LZ-BOJ » 18 Май 2010 21:49

Аватар
LZ-BOJ
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 14 Май 2009 17:39
Местоположение: BOJ

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот bate_vanio » 11 Авг 2010 11:05

Задачка с понижена трудност.
На кой е кръстена най-новата придобивка на Авиоотряд 28 - хеликоптер Agusta 109? Регистрацията е LZ-BMB. Само ще добавя, че това е любимата машина на нашия многообичан премиер :)
bate_vanio
кандидат спотър
 
Мнения: 4
Регистриран на: 16 Мар 2010 12:14

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот christo_d » 11 Авг 2010 12:18

Бойко Методиев Борисов :) Ама това истина ли е?!? Направо не мога да повярвам! Имаме си нов Бай Тошо!!!
christo_d
спотър
 
Мнения: 41
Регистриран на: 25 Сеп 2008 10:12

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот bate_vanio » 11 Авг 2010 15:45

bate_vanio
кандидат спотър
 
Мнения: 4
Регистриран на: 16 Мар 2010 12:14

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот EricEntrena » 13 Авг 2010 13:45

А защо не е БМБ - Борба с Масовите Безредици, все пак и полицай е бил :axe:
Аватар
EricEntrena
супер спотър
 
Мнения: 1323
Регистриран на: 16 Юли 2008 16:14
Местоположение: BOJ

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот Делян » 13 Авг 2010 15:41

Едва ли самият ББ има нещо с регистрацията.
По-скоро някой "придворен" е искал да направи услуга на ББ.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Ту5 на търг

Мнениеот akair » 26 Авг 2010 10:02

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Ту5 на търг

Мнениеот RGG » 26 Авг 2010 10:04

Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Ту5 на търг

Мнениеот LZB123 » 13 Окт 2010 22:19

Какво се случи с BTZ? Състоя ли се този търг и вече продаден ли е самолета?


AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в , ,
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот Toni » 18 Мар 2011 02:12

http://www.monitor.bg/article?id=284212

В самолета на властта вече ще може да се спи. Поне две кресла, които да се разтягат като легла, искат да сложат в правителствения „Еърбъс” от Авиоотряд 28. Вече се подготвя обществена поръчка за избор на фирма, която да се заеме с преоборудване на самолета, съобщи пред „Монитор” шефът на правителствения превозвач кап. Пенчо Пенчев. Причината за новия интериор е, че в момента оборудването на самолета е почти спартанско и пътуването на дълги дестинации като 12-часовия полет на премиера до Токио е мъчително без сън, разясниха от авиоотряда.

Въпреки че за еърбъса кабинетът Станишев плати над 44 млн. долара, обзавеждането му било малко над стандартното за модела. Няма дори прегради между първото помещение, в което се возят премиерът Бойко Борисов или президентът Георги Първанов, и останалите пътници. Салоните са отделени само със завеси. Според Пенчев същите авиомашини могат да се купят с 25 на сто по-ниска цена. Единствената доработка на самолета, който е летял за low cost превозвача „Берлин Еър” е, че във ВИП зоната му има по две кресла вместо по три и разстоянието между седалките е малко по-голямо от стандартното. Според служителите на авиоотряда в подобно транспортно средство би трябвало

да има поне място за преобличане

и за закачалки на официалните дрехи на държавните ръководители. С такива удобства разполага дори старият хеликоптер „Ми-8“, с който Борисов понякога се придвижва из страната, убеди се екипът на „Монитор”.

Заради недалновидността на предишното правителство цената на преустройството може да достигне 1,5 млн. долара. При идването на Пенчев в Авиотряд 28 еърбъсът е бил на земята и не е бил в употреба. Обучените пилоти пък били с изтекли лицензи, защото не са седнали в самолета дори веднъж за 6 месеца.

Проблеми има и с малкия „Фалкон 2000“, който беше купен от правителството на Костов през 1998-а срещу $ 36 млн. За да се поддържат пилотите, трябва да ползват тренажори във Франция или Швейцария. Търси се и къде да бъде пребоядисан, защото у нас няма лицензиран сервиз.

Според Пенчо Пенчев е много е рисково да се лети с един самолет. В авиацията казват: „Един самолет не е самолет”. Затова преди всеки полет на премиера или президента се правят пробни полети. Половин час преди излитането на председателката на парламента Цецка Цачева за Израел например е открита повреда в предния колесник.

Това наложило спешно да се намери друг самолет. Нормалната практика е да има резервна машина с екипаж на борда и да се смени в последния момент, ако се наложи, смята шефът на звеното.

Съгласно последните промени в нормативните документи всички ведомства, които използват самолетите на властта, трябва да си плащат за разходите. В това влизат летищни и други такси, командировки и хотели. Не слагаме никаква добавена стойност, никакви печалби. С бюджета, който ни се отпуска, се покриват косвените разходи като застраховки, лизинг, технически прегледи, поддръжка и заплати на персонала, обясни Пенчев.

Без мераклии за „куцото Ту”
Дори и след 5 проведени търга не се е появил купувач за правителствения „Ту-154”, получил прозвището „куцото Ту. До прякора се стигна след повреда в колесника при излитане от Кабо Верде при посещението на президента Георги Първанов в Мексико.

Първата оценка е била почти 2,5 млн. долара, а по закон с всеки търг цената пада с 10%. Според шефа на Авиоотряд 28 ­ Пенчо Пенчев, проблемът е, че в Русия и Украйна са извадени от употреба много самолети от същия модел и има свръхпредлагане без търсене. Независимо че е ВИП вариант, самолетът може да бъде купен само от бившите съветски републики като Казахстан или държава от Африка. Средният му разход е 5 тона керосин на час, а на еърбъса 2000 на час. Това в долари прави разлика около 3000 долара на час, пресметна Пенчев. Според него най-удачно е кабинетът да вземе решение ТУ-то да бъде продадено чрез пряко договаряне. Самото му стоене на земята също изисквало разходи.
.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот Toni » 18 Мар 2011 02:15

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот dobr0mir » 18 Мар 2011 19:04

„Берлин Еър” :) Air Berlin ли имат предвид :) Да го бяха взели от Ryan Air 12 часов полет до Токио в тяхна машина хахаха :) Можеше да излезе страхотна реклама.
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот amcho » 18 Мар 2011 22:16

There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот RGG » 19 Мар 2011 14:24

Жалко, че Ербъса имаме да го изплащаме още известно време, а и с него се прави добър PR и нелоши дала...ри, иначе моментално щеше да бъде наречен "куц" (заради проблемите с носовата стойка). Щеше да се намери журналист, който от борда да прати смс с молитва към всички божества и щяха да му бъдат изкарани на светлина всички експлоатационни недостатъци, които са в конфликт с обявения преди години конкурс - далечина на полета, вариант на двигателите, оборудване и какво ли не..... Впечатляващо е, че и във форума има хора, които да се връзват на приказките за "куцо" и "некуцо" Ту.
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Нов правителствен самолет (A319, LZ-AOA и LZ-AOB)

Мнениеот Пароль » 01 Фев 2013 16:46

Варненският бизнесмен Веселин Марешки е купил държавния ТУ 154 М и ще го превърне в авиоаптека, пише в. "Телеграф". Информацията не е официално потвърдена.

http://varna.dir.bg/news.php?id=12980263
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron