Страница 1 от 1
Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
11 Май 2009 14:21
от KRAKOMOBILA
Съжалявам ако съм объркал раздела, ноо ми е интересно да науча повече за хеликоптерите Мил. Като начало искам да попитам по-запознатите, каква е разликата между Ми 8 и Ми 17. Идеята е, че възнамерявам да си купя сглобяем модел на Ми-8 и дали мога да го направя на Български Ми-17 ? Т.е. реално ли ще бъде - или има съществени външни разлики ?

Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
11 Май 2009 19:42
от karadzhoff
Аз смятах, че единствената разлика е в това, че Ми8 е цивилния, а Ми17 е военния. Но уви, всеки греши. Според Wikipedia Ми17 е предназначен за износ и още Ми17 е оборудван с двигатели TV3-117MT, докато Ми8 е с TV2-117A. Отделно от това е с различни ротори и предавателна кутия, разработена за Ми14, както и с допълнителни доработки по корпуса за превозване на повече товар. Основната видима разлика е в това, че опашния ротор на Ми17 е от лявата страна, а на Ми8 е от дясно. Обтекателите на TV3 са по-къси в сравнение с тези на TV2.
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
12 Май 2009 14:30
от KRAKOMOBILA
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
13 Май 2009 01:13
от грозев
Нещата са относителни.
Ми-8 си е Ми-8 - първото поколение на вертолета с ТВ2-117. В България вертолета си се води Ми-8 (и военни и цивилни машини) въпреки, че е експорт.
Тънкия момент идва от второто поколение на вертолета, което е с двигатели ТВ3-117МТ (и варианти). В Съветската армия се е водил като Ми-8МТ. Експортните военни машини се водят Ми-17 (като нашите). Интересното е, че в самият СССР цивилните варианти на Ми-8МТ също се водят Ми-17. После се появява Ми-8МТВ (за "hot and high"), за експорт те се водят Ми-17В и тн.
Това е било до време. Сега всеки от двата завода произвеждащи Ми-8/17 има n на брой означения за военните, за цивилните, за експорт, за вътрешния пазар.
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
17 Май 2009 11:10
от Airburner
Другата съществена и видима разлика м/у Ми-8 и Ми-17 освен опашният винт са входните устройства на двигателите. На Ми-17 са монтирани т.н. ПЗУ - прахозащитни устройства, докато на 8-цата двигателите отпред са отворени. Аз си купих преди доста време модел на Ми-17 1:72 на фирмата Копро. Матрицата беше направена с възможност за избор коя от двете модификации искаш. Във веригата Бонжур има модели на Звезда. Там видях и двата модела.
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
18 Май 2009 22:48
от Ka32
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
18 Май 2009 23:20
от DinoZavrov
Ето малко шоу за феновете на Мил МИ-8
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
18 Май 2009 23:34
от Airburner
Тези ПЗУ-та, са монтирани след опита в афганистанската война и са предимно на модификациите с двигатели ТВ3-117. Както по горе е написано разликата между Ми-8 и Ми-17 може да се каже че няма. Това са просто различни модификации на един и същ вертолет. Освен това Кракомобила попита какви са разликите за да си направи модел, в Българските ВВС няма Ми-8 с ПЗУ и не е имало. И си мисля че може да си пишем тука без да се обиждаме.
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
19 Май 2009 22:30
от Ka32
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
19 Май 2009 22:57
от Airburner
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
19 Май 2009 23:15
от KRAKOMOBILA
Момчета много благодаря, скоро се захващам с модела на 417 или 421. А сега още един въпрос за вертолетите Мил. Останали ли са някакви хеликоптери Мил 14 в движение в България ? Ако не са, поне има ли някъде запазен такъв окомплектован ?
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
20 Май 2009 00:36
от karadzhoff
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
20 Май 2009 14:32
от KRAKOMOBILA
Добре, много се радвам. Но не разбирам, това са едни прекрасни хеликоптери - защо не участват в парадите ? Аз мислех, че просто няма такъв в движение..
Re: Хеликоптери Мил "Ми"

Публикувано на:
04 Май 2010 15:00
от karadzhoff
ВМС останаха без вертолети
Източник: в. "Народно дело" 11:31 / 04.05.2010
Морските вертолети Ми-14 П се приземиха завинаги на база „Чайка" край Варна. Последните няколко машини спряха полети заради изчерпването на ресурса на двигателите. Само ремонт в далечния руски град Мурманск може да вдигне отново машините във въздуха. Експерти, пожелали анонимност, коментираха, че без хеликоптерите извършването на евентуална спасителна операция на море ще е много трудно. Ще се усложни и обучението на специализираното подразделение на флота „Черноморски тюлени". Не е сигурно дали Русия ще се съгласи да ремонтира вертолетите. Ако това не стане постепенно, вертолетчиците ще загубят подготовката си, а тя се възстановява много трудно. След като правителството реши, че няма да купува вертолетите „Пантер" от Франция, морските летци изпадаха в шах. В момента тяхното бъдеще е неясно. Някои от тях най- вероятно ще се ориентират към поделенията на ВВС, но това означава, че трябва да напуснат морската столица за дълги години. Без вертолетите ще се усложни и подготовката на екипажите от патрулните дивизиони. Бойният вертолет Ми-14 П все още се използва не само в Русия и Украйна, но и в няколко страни-членки на НАТО. При създаването си той е нямал аналог в света.