от Toni » 23 Ное 2004 01:15
Съгласен съм, че новото софийско летище, ще е събитието на годината. Това е най-големият и скъп инфраструктурен проект след 1989 година.
Освен новопостроената инфраструктура, ще е необходима абсолютно нова организация. А това май ще е най-трудното. Като започнем от новите схеми за рулиране, настройката на всички системи и съоръжения, организацията на работа и стигнем до нанасянето на "обитателите" на новата сграда.
Само се замислете, че в момента "животът" на летището е съсредоточен в западната му част, а след година основните дейности ще се преместят на изток. Сегашния терминал, ще стане изцяло административна сграда и голяма част от служителите ще "циркулират" между новия и стария терминал, а разстоянието е около 1-1,2км.
Пиша за тези неща защото една нова сграда, писта или каквото е там не може да функционира от самосебеси. Много от работещите ще трябва да се научат на нови работни навици и да забравят летището от 70-те години.
Не искам да съм лош пророк, но наистина ми се струва, че ще бъде голям хаос през следващата година и половина.
Ще се окаже, че много от нещата необходими за нормалното функциониране не са предвидини и трябва да се купувът в последствие.
Приватизацията на България Ер, както писах, може и да не се състои през 2005 г. Много по-важно е какво ще стане с VAR и BOJ. Предполагам, че съдбата на Пловдив и Горна О. ще се решава през 2006 г. Не че това е добре, но никой не иска да има подходящо за НТА летище. Има още две години до либерализацията и това време трябва да бъде използвано "пълноценно" от сегашните играчи.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ