Страница 1 от 2

РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 10:26
от BHAir2
Аз само искам да вметна , че парите за новата летищна кула нямат нищо общо с бългаския бюджет . Колкото и странно да ви звучи но те са си на РВД, а е на държавата. Парите от таксите не могад да се взимат от държавата(както и не мо е да се дават пари от държавата на РВД), те трябва да се усвоят от предприятието.

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 11:43
от Пароль
Чие задължение е кулата? На РВД или на летището? Ами ако "утре" РВД остане без лиценз за аеронавигационен доставчик, новия и той ли ще строи нова кула? А паритета между приходи и разходи за аеронавигационно обслужване? Или ще чакаме пак последния ден (04.12.2011г)?!

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 13:44
от Big G

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 16:36
от harrier

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 17:06
от Toni
Разговорите много се изместиха от темата. Мисля, че можем да отворим нова и там да обсъдим тези интересни въпроси относно онази държава в държавата наречена ДП РВД.
Аз също мисля, че има нещо извратено в това да изкарваш пари от държавното небе, ама парите да са си твои...

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 22:25
от BHAir2
Аз също не искам да влизам в спор с никой, но явно не разбирате някои неща ( нищо лично, просто инфото е малко достъпно). България като член на ЕС, ИКАО и Евроконтрол е подписала няколко споразумения, от които произтичат няколко неща:
- ДП "РВД" не може да бъде финансирано от държава, т.е. предприятието не получава пари от държавния бюджет.
- ДП "РВД" не може да формира печалба накрая на годината, парите и трябва да се реинвестират за персонала (заплати, почивки и други), подобряване на услугата ( в това число нова техни, курсове за обучение и прочие).
- ДП "РВД" не може да изпадне в несъстоятелност.
- ДП "РВД" получава цялата си "печалба" от пътните такси които се формират на базата на Международното споразумение за пътните такси ( ратифицирано през 30 Януари 1997), както и от лихви по депозити, кредити, обучения, дарения.


Big G, ако кулата е наистина на Районния център, по тази логиката по другите летища трябва нещата да са много по зле, защото реално средствата по основното перо, таксите за прелитане, трябва да са само за районния център. Съответно заплати, техника и прочие, да са много ниски извън София(защото РВД не получава такси за излитане и кацане, тези такси се събират от летищата). Да това ще стане много скоро, тъй като това е изискване към нас, да няма крос финансиране, както и кулите да минат, както е на запад, към летищата. И ти знаеш (предполагам) защо имаше и забавяне за изграждането на новата кула.... :roll:

Re: Летище София - дейност

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 23:16
от Big G
Aaaa, не така, BHAir2. Ако се отвори нова тема както предлага Тони, съм готов да споря. За сега само ще се огранича с това да ти кажа да не намесваш "контрола" в разговора за кулата. Нали се сещаш, че ако не беше тази мания всичко да е в София (както преместиха Варна), този център (контрол) можеше да бъде в Карлово, примерно. И тогава КВО ПРАИМ :shock: ??? За заплатите - не е тук местото. Ако си наистина толкова в нещата може би си дочул нещо. За таксите - има си АИП, там си пише всичко, хубаво е да си припомиш какво пише за аеронавигационните такси. Спирам (за сега) :wink:

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 23:23
от Toni
В спора се ражда истината :) Преместих мненията от темата за Летище София (и новата кула). Предлагам ви да се развихрим тук :)

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2011 23:38
от BHAir2
О аз не споря, нямах и това намерения, просто посочвам факти. Ти спомена, че кулата е проблем на Районния център, т.е. по тази логика, центъра си е "изработил пиенето". Така се е случило, районния център е в София (повярвай никои от РП-тата на контрола, не иска да е точно в София, сега само да не ме нападнат софиянците :lol: ). За таксите, знам АИП-а, но таксите които получава РВД от частта "в района на летището" е доста по-малко от таксите които получават летищата, затова и споменах таксите за кацане и излитане.

Не ме разбирай погрешно, аз съм за крос-финансирането, защото за България и трафика по БГ летищата, освен София, тази мярка може да бъде негативна (кулата в София се явява точно крос-финансиране).

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 26 Авг 2011 08:36
от Пароль

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 26 Авг 2011 23:01
от Q23
Интересни същества сме това хората!
До вчера се носеше вой и скърцане как едва ли не след всяко кацане на софийското летище оцелелите късметлии си пускат тото фиш.
Сега започва обратното - що ли пък ни трябваше сега нова кула, защо ще се дават пари и прочие дивотии.
Става ясно, че каквото и да се направи, винаги ще се намерят мрънкачи, недоволници, спецове по всичко и прочие, дето на едно хубаво нещо не могат да се зарадват. Как живеят такива хора? Не им ли е кошмарно ежедневието от постоянното несъгласие с живота? Да се чуди човек ...

Други пък разбират перфектно финансирането на държавата и на реведето, знаят как най добре се харчат парите, кой какво заслужва и т.н. и прочие.

И какво следва от философстването като на маса? Реална полза никаква, разширение на кръгозора - нулево. Дрън-дрън-ярина.

Ако някой има да сподели нещо полезно - благодарности. Другото е празнодумие. РВД и паричните потоци ... брях!

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 26 Авг 2011 23:09
от tedier

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 27 Авг 2011 08:37
от SPEED_BIRD
Тодоре, ти сега ръководител полети ли си или финансисит, че вече се обърках ?!? :-D

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 27 Авг 2011 10:27
от BHAir2
Че аз кога съм казвал, че съм финансист, просто споделям мнение :wink:

Re: РВД и паричните потоци

МнениеПубликувано на: 27 Авг 2011 13:42
от Пароль