Концесията на летище РУСЕ

http://www.mediapool.bg/show/?storyid=147407&srcpos=5

Мнениеот ilian » 23 Дек 2008 17:16

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот merlin » 23 Дек 2008 17:47

Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот Big G » 23 Дек 2008 19:00

Има тема: "Какво става с останалите БГ летища" Да не разводняваме с нови теми :oops: :wink:
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Мнениеот RGG » 23 Дек 2008 19:39

Приятели,
ако имате някакви снимки на летище Русе, то ги пратете, би било много интересно!
До колкото виждам настилката е бетон, в какво състояние са плочите, би ли могла да започне нормална експлоатация, без сериозни инвестиции в пистовата система?
В една от статиите пише, че има система за инструментално кацане, която не работи.... наистина ли има такава?
При евентуално развитие на тези (Горна и Русе) летища след известно време, с какво едното ще превъзхожда другото, т.е. защо едното би било изборът на операторите, или защо другото?
Каква е посоката, в която ще се развива/т?
Какви са му възможностите като инфраструктура, като терени и т.н.
Съжалявам, че задавам толкова много въпроси, но предпочитам да науча нещо повече от Вас, отколкото от пресата. :)
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот ilian » 24 Дек 2008 11:06

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот Q23 » 24 Дек 2008 12:35

Смятам, че в поддръжката на множество летища, и то в близост едно от друго, няма никаква икономическа логика.
Колкото и да ни се иска авиацията да се развива, някой трябва да плати. Ето - летище Горна Оряховица е действащо, оборудвано, международно. И какво от това - приходите са нищожни. Значи някой трябва да харчи пари, за да осигури ежедневното му съществуване като летище.
Дали ще е концесионирано или не - не е определящо, въпреки, че има значение. И бургаското, и варненското си работеха и преди концесията. И имаха и преди това пътникопоток.
Какъв поток от пътници или товари се очаква да бъде обслужен в Горна или Щръклево?
Има смисъл да се правят летища за "малката" авиация, но това изобщо не е същото.
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот Q23 » 24 Дек 2008 12:41

Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот LZ-EZY » 24 Дек 2008 12:43

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Мнениеот Q23 » 24 Дек 2008 13:39

Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот LZ-EZY » 24 Дек 2008 13:56

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Мнениеот Георги Николов » 24 Дек 2008 15:33

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот LZ-EZY » 24 Дек 2008 15:43

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Мнениеот Q23 » 26 Дек 2008 17:01

Българският манталитет е такъв, какъвто си го направят самите българи.
Та по въпроса за Щръклево и таксите - как мислиш, драги LZ-EZY, къде ще бъдат по-ниски таксите - на действащо, но позападнало летище или на такова, което тепърва трябва да бъде правено.
Действащото (старо) по правило си е изплатило инвестициите и приходите от такси могат да покриват нуждите от поддръжка, още повече ако се използва съвместно и от военни и/или от малката авиация. Привличането на нискотарифни ще го съживи.
Правенето на летище наново, като се разчита само на нискотарифни, си е финансова авантюра. И изобщо нямам предвид възвръщаемост за 3-5 и повече години. Проблемът е, че все пак трябва да има възвръщаемост, и то в обозрим период. Иначе никой не би се навил да инвестира. Няма бизнес. Показателно за това е и липсата на интерес към концесията до момента.
Бих приветствал идеята да се направи нещо от регионалния бизнес и управление да бъде реанимирано горнооряховското.
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот merlin » 26 Дек 2008 19:56

Смешен е периодът от 3-5 години за изплащане на инвестиция за летище, те заемите по такъв обект са за по 10-15, че и 20 години. А доколко точно на Русе е възможно, то за там трябва да се прави реален план, а не някаква грандоманска история. Нискотарифна авантюра може да е такава, но понякога се оказва и джакпот.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Концесията на летище РУСЕ

Мнениеот West Germany » 19 Сеп 2010 15:26

Приоритет на областна администрация през следващата година ще бъде и реализирането на успешни концесии на Летище „Щръклево” и Пристанище „ Русе – Запад”, обясни областният управител. Той посочи, че има решение на правителството за стартиране на концесии. „Ако и този път не успеем с летище Щръклево – ще трябва да го разораваме”, заяви Стоилов.

http://www.rusenews.eu/news/30749

До края на август трябваше да приключат с концесията, но нямаше никакъв шум относно Щръклево нито в в края на август, нито през семптември.
И все пак това са думите на областния управител (в статията), а решението се приема от министъра на транспорта. Дано той да не е толкова песимистично настроен.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron