Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот europeandj » 18 Окт 2012 22:46

Бих искал да попитам някой дали има представа защо качването на пътниците в самолетите винаги става от левите врати?

Забелязал съм, че навсякъде по летищата ръкавите са направени така, че да се използват за лявата врата на самолета. Когато не е на ръкав, колкото и пъти да съм летял винаги ми е правило впечатление, че се качваме от ляво.

Благодаря!
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот autom8 » 18 Окт 2012 23:16

autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Jair » 18 Окт 2012 23:40

Лесният отговор, е че от едната страна се катерят пътниците, а от другата се качва каргото, провизиите, премахването на отпадъците и т.н. Това е очевидно. Интересният въпрос наистина е защо е така, а не е обратното и изрових приятна темичка в airliners.net: http://www.airliners.net/aviation-forum ... 64/#menu52

Явно е по исторически причини - от затоварването на корабите, което винаги е от ляво, та чак до качването на конете, което също винаги е от ляво. За конете особеното е, че войниците си държали мечовете от лявата страна, за да могат да ги вадят с дясната ръка, следователно е по-безопасно да се качват на коня само от ляво. Има в темата и примери, когато самолети са затоварвани от дясно.
- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот autom8 » 19 Окт 2012 02:11

Благодаря за изчерпателния отговор, Jair !
Изчетох и отговорите в темата, която си намерил. Поредното доказателство, че базисните принципи във въздухоплаването са взаимствани и възприети от мореплаването.
Сега вече причинно-следствената връзка изглежда много по-ясна и логична. :)
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 19 Окт 2012 10:36

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот slice » 19 Окт 2012 10:41

Точно историческа е причината да е "точно" отляво... А от там да дошли и багажите отдясно... За да не се мешат.

Това, което искам да допълня е малко номенклатура. До ден днешен се използва и терминология от корабоплаването:

Лявата страна на самолета да е port side
Дяснате страна на самолета да е starboard side.

Това наименование идва пак от същото нещо. Port-side е страната откъм пристанището, а Старборд - откъм звездите, т.е. океана/морето
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот autom8 » 19 Окт 2012 11:50

autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nasso3 » 28 Окт 2012 20:22

Привет! Може ли някъде да видя точния маршрут на даден самолет? Например София - Лутън, София - Шарлероа, София - Валенсия и тнт над къде точно летят. Самолетите на всички компании по един и същ маршрут /път/ ли преминават /напр. Ники и Аустрия до Виена, Уиз и БГЕър до Мадрид, Райън Уиз и Изи до Лондон/ или има разлика. Защо имам чувството, че понякога в едната посока на дадена дестинация се минава по дадено трасе, а обратно - по доста по-различно? И до колко Flightradar24 е точен или е само за приблизителна ориентация?
Поздрави!
nasso3
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 09 Окт 2012 18:44

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 04 Ное 2012 02:37

Flightradar24 е много прецизен, ако самолетът подава точна информация. Можеш да направиш проверка, когато работи софийският радар, колко точно се движат самолетите по перона, рульожките и пистата. Грешката е в порядъкна на до 10-ина метра.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот skyviewer » 04 Дек 2012 11:36

Маршрута зависи от полетния план и одобрението му /евентуални корекции/ от центровете в Брюксел и Бретени/за Европа/...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nasso3 » 08 Яну 2013 19:21

Аз пак да попитам, още по-просто. Летя за Шарлероа с Уиз. На 55-тата минута от полета имам интересна снимка на обект на земята. Как да разбера къде съм бил? Питал съм няколко пъти стюарди над къде летим в момента и често отговора е "Не знам, съжалявам". Как мога като снимам от самолета и си записвам минутите от излитане на самолета, да се ориентирам после къде съм бил в дадедния момент, когато разглеждам фотосите?
nasso3
кандидат спотър
 
Мнения: 9
Регистриран на: 09 Окт 2012 18:44

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот lzdimitar » 08 Яну 2013 19:44

lzdimitar
най-спотър
 
Мнения: 363
Регистриран на: 16 Яну 2010 20:53
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Vladimorka » 08 Яну 2013 21:48

Или даваш playback, и задаваш дата и час (в UTC, т.е. -2 часа нашенско време), слагаш филтър WZZ (или направо по полетен номер) и виждаш къде е самолетът. Задавай часа да е с около 20-30 минути преди интересуващото те време, че да имаш достатъчно време да си намериш самолета и да се ориентираш наоколо
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Val4aka » 17 Апр 2013 16:30

Във връзка с инцидента на Lufthansa от Истанбул до Мюнхен и аварийното кацане на летище София в главата ми изникна следния въпрос. Слушах разговора на кулата и контрола и с полета от Варна до София и нуждата от кръжене на въпросния самолет, за да може авариралия да кацне преди него. Пилота каза че карат на възможно най-икономичен режим, но няма да може да продължи прекалено дълго. Та въпроса ми е, с колко над нужното гориво се зареждат самолетите за даден полет. Има ли някакви правила за това и какви са те? Извинявам се ако въпроса вече е разискван.
Val4aka
спотър
 
Мнения: 32
Регистриран на: 17 Яну 2013 00:44

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот apostol » 17 Апр 2013 21:46

Блок гориво(всичкото гориво)=трип(гориво от А до Б)+алтернативно гориво(до 1вото алтернативно летище)+холд гориво(въртене 30 мин на 1500метра)+такси гориво(от и до пистата)+екстра(по преценка на пилота ,различни компании имат политиката да ползват 0 ектра и карат с горивото от полетния план)
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron