Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 10:48

Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Премиерът Орешарски е дал принципно съгласие за обсъждане на възможността държавата да гарантира субсидия за нискотарифни авиокомпании

Изображение

Пуснах нова тема, защото това определено може да направи революция в българската авиация и туризъм.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 14 Фев 2014 11:31

Има 2 млн. френски туристи които са готови да дойдат само че няма транспорт. Защото полета е бил 250 евро.
Има ниско тарифен полет Париж (Бове) София 2 пъти седмично и става 4 пъти седмично от 09.06.14 с минимална цена, сега ми излиза 49.99 евро.
Според мен абсолютно не разумна инвестиция, вместо това да се субсидират чартърни полети до нови дестинации, които се пълнят само с туристи, ще субсидираме ниско тарифните, гастарбайтерите по често да могат да се прибират вкъщи.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 11:54

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02


Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот kozimir » 14 Фев 2014 14:30

Аз съм принципно против държавата да подпомага по какъвто и да било начин компании, но бих подкрепил и смятам, че е напълно достатъчно просто да намалят таксите на всички летища с 50%, a на Пловдив със 75 :D Като това смятам, че бил достатъчен стимул за компаниите :)
kozimir
по-спотър
 
Мнения: 121
Регистриран на: 17 Юли 2010 14:13
Местоположение: Plovdiv

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 14 Фев 2014 16:08

Тежко е наследството на КОМУНИСТИЧЕСКОТО мислене!
Защо някой трябва да намаля и увеличава.Нали управляващите парадират за "ПАЗАРНА ИКОНОМИКА".
Ами оставете летищата да работят,като истински пазарни дружества.Сами да определят финансовата си политика ,такси,приоритети,административна дейност и да си плащат задълженията към територията /местна и централна/.
Махнете политическите назначения.И като няма кадърни изпълнителни директори-вкарайте от чужбина.Това не е срамно,а разумно решение по целия свят.Или просто обявете: "ТАЗИ ТЕРИТОРИЯ Е ОБРЕЧЕНА НА ВЕЧЕН КОМУНИЗЪМ И БЕДНОСТ!"
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот tupolev144 » 14 Фев 2014 19:16

Съмнително ми се вижда дали премиерът Орешарски не е наясно, че държавата не може да субсидира нищо, особено пък търговски дружества. Единственото, което може да направи в случая е това, което правят всички други държави в ЕС, а именно да не ги натоварва с прекомерни (дори излишни) разходи (като държавни такси например). Другото, което трябва да направи е да не допусне използване на инфраструктурата (летищата), при различни (дискриминационни) условия от ползвателите. Всякакво субсидиране по какъвто и да е вид и начин е непозволена (нерегламентирана) държавна помощ и е нарушение на вторичното европейско законодателство и е наказуемо. Ето тук е описано какво може и какво не може да правят държавите в ЕС, за да не изкривят авиационния пазар в Европа.

НАСОКИ НА ОБЩНОСТТА ЗА ФИНАНСИРАНЕТО НА ЛЕТИЩА И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА
ДЪРЖАВНИ ПЪРВОНАЧАЛНИ ПОМОЩИ ЗА АВИОКОМПАНИИ, ОПЕРИРАЩИ НА РЕГИОНАЛНИ
ЛЕТИЩА
(2005/С 312/01)
(текст от значение за ЕИП)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... %29:BG:PDF

http://ec.europa.eu/competition/consult ... ex_en.html

http://ec.europa.eu/competition/consult ... nes_bg.pdf

Който иска да пречете малко, за да се говори малко по-реално и професионално по темата. В противен случай ще си говорим глупости. А от следващият линк се вижда много добре, какво може да се субсидира от държавите членки в областта на гражданското въздухоплаване, без това да представлява недопустима държавна помощ. Само да ви се чете.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 88:BG:HTML
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 19:29

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 19:36

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02



Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2014 23:58

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 15 Фев 2014 11:50

Материал из Википедии — свободной энциклопедии
(от лат. dotatio — дар, пожертвование):

1.В российском законодательстве — межбюджетные трансферты, предоставляемые на безвозмездной и безвозвратной основе без установления направлений и (или) условий их использования.
2.Денежные средства, выделяемые из государственного и местных бюджетов для оказания финансовой поддержки убыточным предприятиям, у которых денежная выручка от продажи производимого продукта меньше издержек на производство и продажу данного продукта, нижестоящим бюджетам для покрытия разрыва между их доходами и расходами.
3.Дополнительные выплаты работнику, оговоренные трудовым договором или законодательным актом, например, дотация на питание, на проезд к месту работы, выплаты на несовершеннолетних детей.
Дотация компенсирует повышенные издержки, покрывает убытки. Предоставление дотаций предприятиям позволяет, с одной стороны, предотвратить их банкротство, с другой — не допускать превышения розничных цен на отдельные потребительские товары и услуги, так как часть цены на эти товары оплачивается из бюджетных средств за счет дотации.

Если бы не было дотаций, производители переложили бы соответствующую им долю оплаты своих расходов на покупателей, что привело бы к росту цен.
Однако дотации ложатся тяжелым грузом на государственный бюджет, порождают его дефицитность, вследствие чего приходится осуществлять дополнительную денежную эмиссию, приводящую к инфляци.Дотации широко распространены в странах, где преобладает государственно-административное управление экономикой, и в гораздо меньшей степени свойственны экономике рыночного типа, в которой требования самофинансирования и самоокупаемости являются довольно жесткими
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11


Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Toni » 15 Фев 2014 16:59

Темата е много интересна.
Не приемам за коректно част от заглавието, защото смятам, че преводът на low cost като "нискотарифни" е погрешен и подвеждащ. Правилно е да се каже нискоразходни, но това от своя страна не означава евтини авиокомпании/билети.

Опитвам се да следя какво излиза по медиите в послените дни за това предложение на Благой Рагин и компания и се чудя защо то се отнася само към така наречниете low cost авиокомпании. Ако държавата ще субсидира/дотира дадена дестинация/летище/регион, то на конкурентен принцип биха могли да се включат всички участници на пазара, нали?

Чисто хипотетично за развитие на туризма в северозападния регион, държавата/местния бизнес/фонд или някаква друга форма решава и намира начин да подпомогне докарването на 500 000 туриста. Според мен за въпросната помощ, за която е намерен легална форма, имат право да кандидатстват както Раянер, така и Женшен Еърлинес и Роял Ер Марок.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron