OS799 от 21.11 - говорим за това:
http://www.flightradar24.com/data/airpl ... p/#80b9443Излитането е по 11, следва кръгче на южния holding point и заход обратно към 34. В нито един момент височината не е над 6000 ft. Не ми казвайте, че преди излитането на борда не е имало актуална информация за времето на LBSF, а веднага след него (2-3 минути!) внезапно са научили за рязка промяна, която толкова ги е уплашила, че ги отказала да летят (думите за увереното кацане на пилота часове по-късно само потвърждават, колко невероятна е тази хипотеза).
Ето METAR на LBSF в сила към момента на излитане от Виена (1825 UTC) - издаден е 25 минути преди излитането:
LBSF 211800Z 22015KT 160V250 9999 SCT067 20/07 Q0995 WS ALL RWY TEMPO 21030G48KT
Следващият е от 1900 UTC, много след като машината се е върнала обратно на летището:
LBSF 211900Z VRB16G39KT 9999 SCT069 19/06 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 21024G40KT
Предишният, от 1700 UTC, е още по-лош от този в 1800.
Ерго, единственият вариант, различен от описаната от мен "врътка", е технически (или друг, напр. човешки) проблем на борда, за какъвто обаче не се съобщава.
OS799 е изпълнен до София с около 2 часа закъснение (по данни на летище София, пристигане ок 0:30 ч. на 22.11) - което точно съвпада с описаното от мен желание на "Остриан" да спестят потенциално някое евро на гърба на пътниците, като не дължат компенсации за забава на полета. Дали "добрите" АК правят така? Вероятно не. "Остриан" обаче отдана не са от "добрите" - да припомня ли случая отпреди 2 месеца с отменения при идеално време OS799 поради "липса на екипаж" (не стачка), когато няколкостотин души бяха оставени да се спасяват поединично - както от OS799, така и от обратния му OS800? Имам и ред други лични впечатления от тях, които хич не са розови - за моя жалост, понеже допреди 4-5 години беше удоволствие да се пътува с тях (а техните F100 си остават жива легенда).