Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот concorde » 21 Ное 2015 23:07

Тази вечер австрийците върнаха обратно самолета си във Виена , Луфтханза пренасочиха техният полет от Мюнхен към Букурещ , по-добре беше Пловдив , но както и да е . Турците утре сутрин са анулирали полета .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Toni » 22 Ное 2015 00:49

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Toni » 22 Ное 2015 00:56

Wizz от Дубай и Валенсия отиват в Пловдив.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)


Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Nikolay » 22 Ное 2015 12:49

не виждам кое му е нормалното да се откажеш да кацаш на пориви 40 и няколко възела при суха, широка и дълга полоса... има места по света където това време си е ежедневие, да не кажа че се води за тихо :D
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Niki Cvetkov » 22 Ное 2015 13:55

След като ги наплюхте австрииците да ви кажа, че следих кацането на Уиз в Пловдив и точно по същото време със закъснение австрийците кацнаха в София при вятър с пориви 40 възела. Полетът беше с номер OS799 ! По радиото пилота звучеше доста уверен и без никакви колебания кацна от първи опит. Не знам как е изглеждало отстрани на летището. Може би красиво "crosswind" кацане :)
Niki Cvetkov
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 19 Окт 2012 10:48

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот skyviewer » 22 Ное 2015 14:29

...да ,много красиво :

https://www.youtube.com/watch?v=-CTFESsA28Q
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот b73999 » 22 Ное 2015 15:14

Много конспиративни теории разигравате тука. Поне в нашата авиокомпания никога и никой не ни е давал такива наставления и не мога да си представя как би сработило това в която и да е авиокомпания, също и кой би лъгал така пасажерите си, много силно се съмнявам Австрийските Авиолинии да си играят на такива цигании. Може да има друга причина, която ние не знаем.

Страничен компонент на вятъра 25 възела и пориви 43 възела със сигурност не е спокойно време, по мое мнение на моменти беше още по-силен вятъра, но примерно на нашите Еърбъси максималната допустима скорост на вятъра, вкл. поривите е 38 възела на суха писта и това важи за капитаните и копилотите. Но много други компании имат по-рестриктивни лимити от тези на самолета, а всички помним какво се случи с Луфтханза преди време в Хамбург и е много вероятно от тогава да имат по-рестриктивни лимити, късаещи страничния вятър за цялата група.

С две думи, няма за какво да се правим на супермени (защото така се излиза от пистите, удрят се крила и се случват други неприятности), за една компания може да значи, че няма проблем, за друга - летището е затворено, същото важи и за преценката на екипажа, дори условията да не надвишават лимитите. И в двата случая по-предпазливото е правилно.

Поздрави
b73999
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Nikolay » 22 Ное 2015 15:40

Съгласен съм че този сценарии за австрииците е малко невъзможен...относно скоростта на вятъра, тези гъст 38ктс са за страничен вятър, и не са лимитейшън, а maximum demonstrated cross wind.Или твоята авиокомпания ги е заложила като лимитейшън? Но пак ми остава страно да отидеш на запасно или да се върнеш заради вятър, без да си направил и един опит за кацане...
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот b73999 » 22 Ное 2015 16:30

b73999
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 11 Дек 2014 16:59

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот Toni » 22 Ное 2015 16:32

Кой полет е върнат към Виена?
799 кацна със закъснение. Слушах го в реално време защото ми стана интересно как австрийците ще кацнат, а Визз заминаха за Пловдив. FR24 го дава върнат към Виена, но аз го видях да прелита над мен и го чух да каца? За него ли става дума?
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)


Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот mistoffelees » 22 Ное 2015 18:32

OS799 от 21.11 - говорим за това:
http://www.flightradar24.com/data/airpl ... p/#80b9443

Излитането е по 11, следва кръгче на южния holding point и заход обратно към 34. В нито един момент височината не е над 6000 ft. Не ми казвайте, че преди излитането на борда не е имало актуална информация за времето на LBSF, а веднага след него (2-3 минути!) внезапно са научили за рязка промяна, която толкова ги е уплашила, че ги отказала да летят (думите за увереното кацане на пилота часове по-късно само потвърждават, колко невероятна е тази хипотеза).

Ето METAR на LBSF в сила към момента на излитане от Виена (1825 UTC) - издаден е 25 минути преди излитането:
LBSF 211800Z 22015KT 160V250 9999 SCT067 20/07 Q0995 WS ALL RWY TEMPO 21030G48KT

Следващият е от 1900 UTC, много след като машината се е върнала обратно на летището:
LBSF 211900Z VRB16G39KT 9999 SCT069 19/06 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 21024G40KT

Предишният, от 1700 UTC, е още по-лош от този в 1800.

Ерго, единственият вариант, различен от описаната от мен "врътка", е технически (или друг, напр. човешки) проблем на борда, за какъвто обаче не се съобщава.

OS799 е изпълнен до София с около 2 часа закъснение (по данни на летище София, пристигане ок 0:30 ч. на 22.11) - което точно съвпада с описаното от мен желание на "Остриан" да спестят потенциално някое евро на гърба на пътниците, като не дължат компенсации за забава на полета. Дали "добрите" АК правят така? Вероятно не. "Остриан" обаче отдана не са от "добрите" - да припомня ли случая отпреди 2 месеца с отменения при идеално време OS799 поради "липса на екипаж" (не стачка), когато няколкостотин души бяха оставени да се спасяват поединично - както от OS799, така и от обратния му OS800? Имам и ред други лични впечатления от тях, които хич не са розови - за моя жалост, понеже допреди 4-5 години беше удоволствие да се пътува с тях (а техните F100 си остават жива легенда).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - редовни линии на чуждите авиокомпании

Мнениеот amcho » 27 Ное 2015 01:10

ЛОТ увеличава честотите с пускането на (най-накрая се сетиха) сутрешен полет от София до Варшава-Шопен от края на месец март 2016г. всеки делничен ден:

LO 635 X56 22:40 01:35+1 E170
LO 636 X67 05:45 06:40 E170

По този начин ще се изпълняват 17 полета седмично! :drinkers: :rock: :rock: :rock:
There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас


ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron