Пилот VS Електроника

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Пилот VS Електроника

Мнениеот merlin » 23 Яну 2009 05:38

Извинявам се, че ще ви питам нещо почти абсурдно, НО около 4 часа съм спорил с човек, относно инцидента в Ню Йорк, при който кацна самолета в река Хъдсън.
Та доводите му бяха, че въз основа на една статия писана от обикновени журналисти (а не авиацинни експерти) в WSJ, само благодарение на електрониката на самолета е било възможно приводняването му в реката да стане възможно най-меко и да няма жертви. Изречението беше: "Появила се е някаква перка от дъното на самолета, която е подала електричество, завъртяна от вятъра, така електрониката е могла да работи при отказа на двигателите. Компютрите са свършили основната работа, а пилота е трябвало само да следва инструкциите при такъв тип аварийна ситуация.
При по-стар модел самолет, без fly by wire и съответната електроника, пилота не би могъл да приводни самолета толкова безопасно без жертви."


Е аз съм на другото мнение, че пилотската роля е основна, без значение от типа на самолета и това колко модерен е той.
Моля за вашите мнения, понеже във форума има хора, които са по-добре запознати с авиационната безопасност.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Пилот VS Електроника

Мнениеот Ludiq » 23 Яну 2009 12:15

Nai burziq BACE
Ludiq
по-спотър
 
Мнения: 162
Регистриран на: 19 Юни 2007 14:26
Местоположение: София-SOF/LBSF

Мнениеот A330-200 » 23 Яну 2009 12:37

Pyrvo se izvinqvam za latinicata, no na toq comp nqmam BG.
Bez da pretendiram che sym specialist, pri Airbus, RAT-a syzadawa ne-tolkowa elektricheska energiq za rabotata na elektronnite systemi, kolkoto osigurqwa funkcioniraneto na hidravlichnata sistema. Samoleta moje da kacne s nefunkcionirashta elektronika, ama nqma kak da kacne s izcqlo neraboteshti hidrawlichni sistemi, koito zadvijvat mehanizaciqta po krilata i horizontalniq/wertikalniq stabilizator.

Otnovo, izvinete za latinicata
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот asd » 23 Яну 2009 13:34

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Пилот VS Електроника

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 13:38

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот slice » 23 Яну 2009 15:02

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот merlin » 23 Яну 2009 15:36

Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот Stoyan » 23 Яну 2009 18:03

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 23 Яну 2009 18:06

Последна промяна harrier на 23 Яну 2009 18:07, променена общо 1 път
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Stoyan » 23 Яну 2009 18:07

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Емо » 23 Яну 2009 18:16

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот A330-200 » 23 Яну 2009 19:08

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот airtop » 23 Яну 2009 19:39

airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Мнениеот slice » 23 Яну 2009 21:11

Флайт директора е система за полуавтоматично управление. При него летеца остава в контура за управление на самолета, но не се интересува от нищо освен, както каза колегата, какво му показва FDто
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот airtop » 24 Яну 2009 11:00

Чак пък от нищо не е съвсем точно.
Режим на двигателите, показания на приборите, навигация, комуникация...
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron