Ето малко фактори, които правят подобна линия невъзможна на този етап:
- България Ер не е network carrier, няма изграден хъб в София и никой не бива да се заблуждава, че да прехвърляш малко пътници от Варна през София изобщо прави летище София хъб. За да стане София хъб се иска дългосрочно мислене, инвестиции и сътрудничество между летището и компанията. И трите фактора липсват (като изключим, че летището и държавата си затварят очите за "ония 30-40млн лева"). Далечните полети се реализират по-лесно, когато компанията има разработена мрежа и може да ги захранва с пътници. БГ Ер разчита изцяло на O&D-пътници + малко трансферни пасажери по полетите до Амстердам и Париж. Членството в алиансите, за което говори Dreamliner, е пряко свързано с този ключов елемент.
- България Ер няма адекватна бизнес-класа, нито ноу-хау как да създаде такъв продукт. Именно premium-класите и full-fare-eco реализират сериозни приходи, а не билети за по 600 евро между Европа и Източния бряг на САЩ.
- България Ер не може да издържи на конкуренция, защото в България Ер не важат никакви принципи на свободната пазарна икономика; нито може да предложи адекватни за пазарните условия цени по линиите си.
- Покупателната способност в България, заедно с куцащата икономика правят линията нерентабилна дори само на хартия. От другата страна на океана имаме доста емигранти, които като брой може да са внуваващи, но като профил на пътуванията трудно биха оправдали директна линия. Тук имаме няколко съфорумници, които живеят в САЩ - нека кажат колко им е годишната отпуска и колко пъти в годината летят до България
